IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това не е Терминатор, а най-новият служител на BMW

Баварците първи в автомобилния сектор въвеждат хуманоидни роботи в производството

BMW e на път да влезе в историята като първата автомобилна компания, наела на работа хуманоидни роботи. Германският гигант е сключил договор с нашумялата напоследък компания Figure, за да използва нейните роботи в американския си завод в Спартанбърг, където се произвеждат X5, Х6 и Х7. Новината бе потвърдена от основателя и изпълнителен директор на Figure Брет Адкок.
  
   
Figure 1, BMW, робот
   
   
Компанията Figure се появи на сцената само преди 10 месеца, след като дълго преди това бе разработвала продуктите си далеч от погледите на медиите. Нейният човекоподобен робот Figure 01 влезе в новините преди седмица, когато успя сам да приготви кафе без никакви предварителни инструкции, само след устна команда. Figure и BMW все още уточняват каква точно работа ще вършат хуманоидите в Спартанбърг.
   
  
Figure 1, BMW, робот
  
     
Адкок обясни пред американски медии, че съзнателно е търсел партньор от автомобилния сектор, защото в него имат голям опит с промишлени роботи. Немалко автомобилни компании се интересуват и от хуманоидни роботи: Honda създаде прословутия ASIMO, Hyundai купи контролния пакет от Boston Dynamics, Tesla има своя проект Optimus, Toyota създаде цял Институт по роботика.
   
   
Figure 1, BMW, робот
   
    
"Срещнахме се с екипа на BMW преди девет месеца", разказа Адкок. "Те вече са интегрирали много роботи в Спартанбърг. Помогнаха ни да разрешим някои трудности със сръчността и манипулациите в движение".
 
Първоначално партньорството ще започне със сравнително малък брой роботи, но с течение на времето и с напредване на обучението им бройката ще расте, добавя шефът на Figure.
  
  
Вижте Figure 01 в действие (ВИДЕО):
 

 
  

 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До №1 ( преди 3 месеца )
    Пич - ти си тотално деградирал или ти е приятно хората да те вразумяват ? Или пък ти е кеф да плещиш глупотевини? Говориш за краварите и америка, но бъркаш думите с Германия и германците ! Кой гори фекалии с по 10 литрови двигатели без ЕВРО СТАНДАРТИТЕ, които на нас налагат , а те си тровят света безнаказано ? КОЙ БЕ УНУФРИ, ОТГОВАРЯЙ ДА НЕ ТЕ ЗАРИТАМ ТУКА ПО ЧАТА БЕ КЕЛЕМЕНЦЕ !
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Робо-хора ( преди 3 месеца )
    То и без това германеца е робот по начало. Стига да не е от новите леко черни германци.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 месеца )
    Аз като се спускам по заледена пътека/път/тротоар, ходя така. Не се хлъзгам или дори да се случи, не падам. 10 часа обучение за чаша кафе не е малко време, но за завод с поточна линия, навярно е добро решение. Я ги пуснете на поточна линия за храна, дето трябва да са качествен контрол - нямат теоретичен шанс да са по-добри от лелките.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    На Optimus - Gen 2 май повече му се получава
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защо всички роботи ходят като ***?
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 3 месеца )
    Може ама мароканеца за цялата си работа щр си купи 3 коли ще излезне 10 пъти в отпуск ще яде пие ще *** на жената шал и наргиле а тоя робот какво ще потреблява в смисъл за кво ми е
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Иншаара ( преди 3 месеца )
    И какво върши това.Един мароканец за половината от тая цена ще е сглобил три коли докато това е сглобило половин
  • #2
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Бъдещето на ръчният труд. Интересно масовката с какво ще се занимава след 20 г.
  • #1
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ама на компютърна симулация.Нрмците са достатъчно тъ пи за да е ясбо че не стават за нищо в областта на мехатроника изкуствен интелект софтуер и микрочипове.Одвен дизела или да горят висококалорични динозавърски фек ални маси в цилиндър нищо друго не са изобретили