Паркирането, особено в тесни пространства, е проблем за много шофьори. Затова и производителите на автомобили добавят все повече технологии, включително и такива за самостоятелно паркиране. А техните предимства си личат особено при превозни средства с големи габарити. Това се вижда и от видео, публикувано в YouTube.
В него е показано как два огромни SUV осъществяват успоредно паркиране. Единият от тях го прави с „жив шофьор“, а другият - без човешка намеса, благодарение на технология с изкуствен интелект, която намира все по-голяма приложение в автомобилите.
Всъдеходите във видеото са от модела Yangwang U8. Това е флагманът на новата марка луксозни електрически превозни средства, произведени от китайският концерн BYD. Yangwang U8 е с дължина 5319 мм, широчина 2050 мм, височина 1930 мм и междуосие от 3050 мм, като квадратните му пропорции навяват спомени за британския Land Rover Defender. Китайският SUV разчита на електрическо задвижване с 4 мотора, всеки от които произвежда 325 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Съвкупната мощност е 1197 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3 секунди.
Всъдеходът предлага няколко предварително зададени режима на шофиране - от стандартен през „Лед“, „Сняг“ и „Пясък“ до режими „Плуване“, „Рак“ (имитиращ рачешка походка настрани), завъртане като танк и шофиране на спукани гуми със скорост до 120 км/ч.
За обикновения шофьор обаче особено полезна е усъвършенстваната функция за паралелно паркиране. При нея всеки от четирите електромотора се управлява индивидуално, което позволява дозиране на тягата на всяко колело. Предимството на електрониката пред „живия шофьор“ ясно се вижда във видеото, където асистентът за паркиране успява да постави огромния SUV на място за 25 секунди. В същото време водачът в другата кола определено се измъчва заради нейните размери.