IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Успоредно паркиране - изкуствен интелект срещу жив шофьор

Огромният BYD Yangwang U8 нагледно показва предимствата на технологиите (ВИДЕО)

Паркирането, особено в тесни пространства, е проблем за много шофьори. Затова и производителите на автомобили добавят все повече технологии, включително и такива за самостоятелно паркиране. А техните предимства си личат особено при превозни средства с големи габарити. Това се вижда и от видео, публикувано в YouTube.


паркиране


В него е показано как два огромни SUV осъществяват успоредно паркиране. Единият от тях го прави с „жив шофьор“, а другият - без човешка намеса, благодарение на технология с изкуствен интелект, която намира все по-голяма приложение в автомобилите.

Всъдеходите във видеото са от модела Yangwang U8. Това е флагманът на новата марка луксозни електрически превозни средства, произведени от китайският концерн BYD. Yangwang U8 е с дължина 5319 мм, широчина 2050 мм, височина 1930 мм и междуосие от 3050 мм, като квадратните му пропорции навяват спомени за британския Land Rover Defender. Китайският SUV разчита на електрическо задвижване с 4 мотора, всеки от които произвежда 325 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Съвкупната мощност е 1197 к.с., а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3 секунди.



Всъдеходът предлага няколко предварително зададени режима на шофиране - от стандартен през „Лед“, „Сняг“ и „Пясък“ до режими „Плуване“, „Рак“ (имитиращ рачешка походка настрани), завъртане като танк и шофиране на спукани гуми със скорост до 120 км/ч.

За обикновения шофьор обаче особено полезна е усъвършенстваната функция за паралелно паркиране. При нея всеки от четирите електромотора се управлява индивидуално, което позволява дозиране на тягата на всяко колело. Предимството на електрониката пред „живия шофьор“ ясно се вижда във видеото, където асистентът за паркиране успява да постави огромния SUV на място за 25 секунди. В същото време водачът в другата кола определено се измъчва заради нейните размери.


0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    123456 ( преди 10 месеца )
    На тези, които не се справят лесно със задачата да паркират автомобилите си, не трябва да им се разрешава, да се движат по пътищата в режим на ръчно управление, тъй като са опасни за околните (не са запознати с габарита на превозното средство, което управляват).
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 10 месеца )
    УЖАС,човека и човешкият мозък стават излишни..ЧЕСТИТО
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Марко Николов ( преди 10 месеца )
    Сравняват два абсолютно различни автомобили. Същото ако сравняват по скорост болид от Формула 1 с 30 годишна лада.
  • #11
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колко ясно се вижда, че сте си продали *** на китайците. Те си измислиха автоматичното паркиране?
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 10 месеца )
    "като квадратните му пропорции навяват спомени за британския Land Rover Defender", незнам за какво навяват, но е в пъти по -луксозен! По скоро гони бентайга и Кулинан като лукс, но с технилогии, които те нямат....
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Ако колата е служебна - да я паркира който иска. Даже и на компютрото ще я оставя. Ако обаче колата е мойта, аз на жена ми не давам да я паркира, пък на няква платка с транзистори дето и 2 шамара не мога да му шибна - не става.
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    shveik ( преди 10 месеца )
    дори когато се учех да паркирам, толкова бавно никога не съм паркирал. учил съм се на газка, а не на лека кола. има си чисто физически изисквания към размерите на мястото за пакиране и дали изобщо влиза кола там. няма значение колко е голяма, принципът е един и същ.
  • #7
    21 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 10 месеца )
    Къде точно видяхте успоредно паркиране!?А оня в черния джип изглежда за първи път се качва в кола!При всичките камери на борда на този кош и визията която ти дават за чийчеп гледаш през стъклото и в огледалата?Пуснете си клипове да видите даже прехвалените системи на тесла по колко минути паркират успоредно!А с това въртене на място на 4 тона коли страшна екология ще ударите!Един месец такова паркиране=нови гуми!Праха от гумите на електричките не го броим,той е екологичен,даже става за ядене!
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ако стане нещо по време на паркирането изкуствения интелект заминава в кофата, то винаги ако няма коли и има маркировка и всичко е перфектно ок, но обикновенно не е така.
  • #5
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Това сравнение не е равнопоставено - ако и двете коли паркираха със системата за преместване на задната част на колата и човека е свикнал да я използва, положително човека пак щеше да е много по-бърз. Далече е още времето когато автопилот на кола ще е по-добър от опитен шофьор свикнал с колата. Тези неща са само рекламни трикове илио ставт за жени които не са се научили да паркират...