Българският пазар на употребявани автомобили е пораснал с 8.4% през 2023 година, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. Обобщените годишни данни показват 214 645 внесени автомобила втора ръка (тук разглеждаме само тези с категория М1 и N1). Ръстът е чувствително по-малък от този на пазара за нови автомобили (28%), което води и до най-доброто съотношение стари-нови от три десетилетия насам - по-малко от пет към едно. През 2021 беше над 8 към едно.
През 2023 у нас са внесени над 2700 бройки от трите най-луксозни лимузини на германската тройка. Само S-класата бие по регистрации цели марки като Alfa Romeo
Доминиращата марка на вторичния пазар си остава Volkswagen, а доминиращият модел - Golf. Но и при двете растежът е доста по-бавен от тези на други германски конкуренти, начело с Mercedes.
VW Golf - 9530 Mercedes C-Class - 6138 VW Passat - 5608 Mercedes E-Class - 4913 Audi A4 - 4680 BMW 3 Series - 4656 BMW 5 Series - 4125 Opel Astra - 3685 Honda CR-V - 3432 Audi A6 - 3315 Audi A3 - 3233 VW Touran - 3091 |
На трите германски премиум марки (Mercedes, BMW и Audi) вече се падат почти 27% от целия вторичен пазар у нас. Ако тенденцията се запази, през 2024 те ще достигнат една трета от пазара. Над 55% от т. нар. "нов внос" е с дизелови двигатели.
Освен това все повече расте интересът към по-големите и луксозни представители на германския премиум. Само внесените през миналата година лимузини Mercedes S-Class, Audi A8 и BMW 7 Series уверено са надхвърлили целия брой на регистрираните Mitsubishi, Jeep или Volvo, и вече се доближават до бройката на Suzuki.
На растящо търсене се радват и моделите от най-високите пазарни сегменти, както ще видите в края на галерията. За някои марки, като Aston Martin, ръстът на годишна база е 100%, а Rolls-Royce може да се похвали с близо 17%.
Най-търсените марки и модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):
Минимален ръст от стотина автомобила за френската марка (+1.7%), което я смъква едно място по-надолу в класирането. По-голямата част от този "нов внос" е на възраст над 15 години - както впрочем се вижда и от присъствието на модели като Xsara Picasso, спрени от производство още по-миналото десетилетие.
Най-популярни модели:
C3 - 1074
Berlingo - 1019
C5 - 634
C4 - 624
C4 Picasso - 566
Jumper - 518
Xsara Picasso - 279