fallback

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната на ДВГ

ЕНП призова за преосмисляне на „зелената стратегия“ на континента „възможно най-скоро“

През юни тази година европейците ще избират нов Европейски парламент, една от седемте институции на Европейския съюз. Партиите, които ще участват в изборите, вече работят по програмите си, а изтекъл в медиите документ разкрива, че най-голямата партия в Европа вероятно подготвя проект за забавяне на забраната на двигателите с вътрешно горене на континента.

Миналата седмица Euractiv получи копие от манифеста на дясноцентристката група на Европейската народна партия (ЕНП). Подобни манифести обикновено имат за цел да предоставят на избирателите представа за ценностите, които подкрепя дадена партия. А в случая едно от споменатите неща е свързано с транспорта и по-точно с постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене в Европа.

„Ние отхвърляме политикана за забрана – в случая като забрана за двигатели с вътрешно горене, и също така ще я преразгледаме възможно най-скоро“, се казва в манифестна на ЕНП.

Самата партия, водена от германския депутат Йенс Гизеке, и досега последователно се противопоставяше на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Нейните представители критикуват това, което наричат „идеология на забраната“, а Гизеке отдавна се обяви срещу за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той дори прогнозира „ефект от Хавана“, като европейците ще продължат да карат стари автомобили с вътрешно горене в продължение на десетилетия, подобно на ситуацията в кубинската столица.

Тази позиция е в съответствие с „отворения към технологиите“ подход на ЕНП към декарбонизацията. Той подчертава избягването на подхода на ЕС да облагодетелства специфични технологии, като например електрически превозни средства. Това мнение е споделяно и от Европейската комисия, макар и със скептицизъм от страна на критиците.

Това, което привлича повече внимание, е изричната декларация на ЕНП за „преразглеждане на закона възможно най-скоро”. Това изявление носи значителни последици, тъй като най-голямата група в Европейския парламент изразява намерението си да преразгледа вече одобрено законодателство.

През март миналата година Германия и ЕС постигнаха компромис относно предложената забрана, започваща през 2035 г. Автомобилните производители все още могат да продават превозни средства с ДВГ, ако работят с т. нар.„електронно“ гориво. То се произвежда чрез процес, включващ улавяне на въглерод и производство на водород от възобновяема енергия и се счита за неутрално по отношение на въглерода по време на изгаряне, тъй като уловеният CO2 се връща в атмосферата.

fallback
  • #21
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Последните дни вися по болници и не съм чел нищо. Знам, че има ресурси за рециклиране, но знам че има и доста различни видове батерии. Не съм сигурен доколко е лесно внедряването на цикъл за рециклиране на множество различни батерии на едно място. И постоянно измислят нови като технологии, добавят нови неща в самите производствените процеси. Всичко това как ще се обработи не мога да си го представя. Инак беше интересно, че Рено рециклират цени автомобили и камиони във Франция.
  • #20
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Газът
  • #19
    До лудория ( преди 9 месеца )
    "Много ми е любопитно как ще рециклират батериите в Европа? Има ли технология, чисто производство, което да го направи, и достатъчно енергия, с която да се направи." Не може да бъдеш сериозен? Изглеждаш начетен човек и е невъзможно да не знаеш, че в Европа от години работят доста заводи за рециклиране на батерии. Освен това, ако не си кон с капаци, през последните дни абсолютно всички медии гърмят, че както цената на тока така и цената на газта са се сринали заради свръх предлагане.
  • #18
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    И последно до 13: Понеже си се загрижил за зависимостта на Европа и вноса... всичко за електрификацията идва от Китай... а какво ако си построим заводи за синтетични горива - само те предлагат светия граал на екологията - Кръгова икономика
  • #17
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Пак до 13: Освен това ръста на потребление на ел енергията няма как да се покрие само от ВЕИ, така че пак ще цапаш. Но най-голямата вреда на ЕЛ е че тия батерии са ТОКСИЧНИ, а няма вариант при който събираш 100% от тях. Всъщност строгите регулации на ЕС казват че трябва да събираш 80%, но е малко вероятно и това да се постигне. Говорим за десетки милиони тона токсичен ***, който да замърсява почвите и водата! И ако може да избягаш от града и да се "надишаш" - водата замърсят ли - край!!!
  • #16
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Много ми е любопитно как ще рециклират батериите в Европа? Има ли технология, чисто производство, което да го направи, и достатъчно енергия, с която да се направи. Дори сегашните батерии вървят с лозунг "надяваме се след 10 години да има технология да ги рециклираме".
  • #15
    Тинтири-минтири ( преди 9 месеца )
    Колега #13, най-голямата фабрика за производство на солари в Европа тури кепенци - забрави, че ще произвеждаш батерии в Европа при цените на енергията и при убийствените регулации. С електрификацията Европа си убива авто-индустрията едни 20тина процента от износа. Трябва да се разгледат данни, но може да се окаже повече отколкото е стойността на внесения петрол. Няма лошо да има електрички, но "вие" не искате да вденете, че те могат да са само ДОПЪЛНЕНИЕ към транспорта, а не ЗАМЕСТИТЕЛ на ДВГ!!
  • #14
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Как ще сравняваш злато с тези отвратителни батерии. Какво ще остава за поколенията Хахахаха. Ти си невменяем, да не са те правили родител 1 и родител 2?
  • #13
    До ПлЯд ( преди 9 месеца )
    А електрофилите не са ли слугинаж. Колко ресурс Европа трябва да внася дали от Русия, дали от САЩ, дали от Арабите за производство на електроенергия, атомно гориво, въглища, газ и каквото се сетиш още, още колко ресурс и грешни пари са нужни за закупуване и производство на батерии. Не се ли превръщат в много по-лошо от газови камери районите в които се добиват ценни метали за батериите и колко замърсяват заводите и съхранението на батерии. Пий си с другите пияници в абонатната на блока и тихо.
  • #12
    До 10 ( преди 9 месеца )
    Какво не ти хареса на аналогията? Защо смяташ че е по-разумно в Европа всяка година да се внасят горива за стотици милиарди долари, които се изгарят и на практика все едно гориш доларите? Какво лошо виждаш вместо това да се внасят еднократно литий, никел, манган и други ценни материали от които се правят батерии, които ще спестят харченето на милиарди всяка година, замърсяването на въздуха, ще се възползват от излишната възобновяема енергия, а накрая тези материали ще бъдат рециклирани отново.
fallback
Последни