fallback

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната на ДВГ

ЕНП призова за преосмисляне на „зелената стратегия“ на континента „възможно най-скоро“

През юни тази година европейците ще избират нов Европейски парламент, една от седемте институции на Европейския съюз. Партиите, които ще участват в изборите, вече работят по програмите си, а изтекъл в медиите документ разкрива, че най-голямата партия в Европа вероятно подготвя проект за забавяне на забраната на двигателите с вътрешно горене на континента.

Миналата седмица Euractiv получи копие от манифеста на дясноцентристката група на Европейската народна партия (ЕНП). Подобни манифести обикновено имат за цел да предоставят на избирателите представа за ценностите, които подкрепя дадена партия. А в случая едно от споменатите неща е свързано с транспорта и по-точно с постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене в Европа.

„Ние отхвърляме политикана за забрана – в случая като забрана за двигатели с вътрешно горене, и също така ще я преразгледаме възможно най-скоро“, се казва в манифестна на ЕНП.

Самата партия, водена от германския депутат Йенс Гизеке, и досега последователно се противопоставяше на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Нейните представители критикуват това, което наричат „идеология на забраната“, а Гизеке отдавна се обяви срещу за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той дори прогнозира „ефект от Хавана“, като европейците ще продължат да карат стари автомобили с вътрешно горене в продължение на десетилетия, подобно на ситуацията в кубинската столица.

Тази позиция е в съответствие с „отворения към технологиите“ подход на ЕНП към декарбонизацията. Той подчертава избягването на подхода на ЕС да облагодетелства специфични технологии, като например електрически превозни средства. Това мнение е споделяно и от Европейската комисия, макар и със скептицизъм от страна на критиците.

Това, което привлича повече внимание, е изричната декларация на ЕНП за „преразглеждане на закона възможно най-скоро”. Това изявление носи значителни последици, тъй като най-голямата група в Европейския парламент изразява намерението си да преразгледа вече одобрено законодателство.

През март миналата година Германия и ЕС постигнаха компромис относно предложената забрана, започваща през 2035 г. Автомобилните производители все още могат да продават превозни средства с ДВГ, ако работят с т. нар.„електронно“ гориво. То се произвежда чрез процес, включващ улавяне на въглерод и производство на водород от възобновяема енергия и се счита за неутрално по отношение на въглерода по време на изгаряне, тъй като уловеният CO2 се връща в атмосферата.

fallback
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ами да махнат и "downsizing", че тия 1.х миксери не са по икономични от един 2.0 мотор, а е пълна подигравка да се слагат на 1.7т коли
  • #10
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Просто няма смисъл да се дава голямо поле за изява на антиевропейски сили и е нужно проевропейските консерви наистина да са си такива пък дали през 2036г ДВГ ще имат 0 или 10% дял при новите сега не е основен проблем. Обикновено в големите градове са големите зелени нагласи така да се каже така, че по-скоро големите градове които искат ще си ги забранят
  • #9
    До 5 ( преди 9 месеца )
    Опита се да направиш някаква остроумна аналогия, но не ти се получи въобще. Както се казваше едно време на едно особено място за мъже, "Излез, поправи се и се върни!".
  • #8
    Гост ( преди 9 месеца )
    Аз казах ли Ви?
  • #7
    до предния ( преди 9 месеца )
    Брат, ти сериозно ли верваш на Тойота какво казват и обещават?!?
  • #6
    И да рипат ( преди 9 месеца )
    Няма да има никакво значение дали има или няма забрана за продажба на ДВГ през 2035 година, защото от toyota обещаха че през 2027 година започват производство на електромобили с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане на цена по-ниска от цената на автомобил с ДВГ. Кой ще си купи автомобил с ДВГ, а не toyota в такъв случай?
  • #5
    До 4 ( преди 9 месеца )
    Това е като да се противиш на внасянето на злато от чужди държави, без да осъзнаваш че това е ресурс който остава за поколенията, но да смяташ че е супер идея да внасяме бо. кл.ук за горене, като даже трябва да даваме субсидии като за въглищата, за да запазим работните места и мърсотата на въздуха за поколенията.
  • #4
    До 2 ( преди 9 месеца )
    И се кани да внася батерии от Китай за незнайно колко милиарда, който Китай е на практика монополист за редица "ценни метали", необходими за ел. автомобилите (и не само). В случая, не е ясно дали трънът или глогът боде повече.
  • #3
    Шокиран гражданин ( преди 9 месеца )
    Това беше повече от ясно, че ще се случи. Цялата тази работа със забраните през 2030г или 2035г е някакво театро, което се разиграва по Бог знае каква причина. Най-вероятно става дума за добрата стара човешка глупост, високомерие и самонадеяност, вървящи естествено ръка за ръка с некомпетентност (най-вече техническа).
  • #2
    PLAID ( преди 9 месеца )
    ЕС внася пeтpoл за 60 милиарда евро всеки месец, градовете са газови камери - кой бяга от хубавото :D
fallback
Последни