fallback

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната на ДВГ

ЕНП призова за преосмисляне на „зелената стратегия“ на континента „възможно най-скоро“

През юни тази година европейците ще избират нов Европейски парламент, една от седемте институции на Европейския съюз. Партиите, които ще участват в изборите, вече работят по програмите си, а изтекъл в медиите документ разкрива, че най-голямата партия в Европа вероятно подготвя проект за забавяне на забраната на двигателите с вътрешно горене на континента.

Миналата седмица Euractiv получи копие от манифеста на дясноцентристката група на Европейската народна партия (ЕНП). Подобни манифести обикновено имат за цел да предоставят на избирателите представа за ценностите, които подкрепя дадена партия. А в случая едно от споменатите неща е свързано с транспорта и по-точно с постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене в Европа.

„Ние отхвърляме политикана за забрана – в случая като забрана за двигатели с вътрешно горене, и също така ще я преразгледаме възможно най-скоро“, се казва в манифестна на ЕНП.

Самата партия, водена от германския депутат Йенс Гизеке, и досега последователно се противопоставяше на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Нейните представители критикуват това, което наричат „идеология на забраната“, а Гизеке отдавна се обяви срещу за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той дори прогнозира „ефект от Хавана“, като европейците ще продължат да карат стари автомобили с вътрешно горене в продължение на десетилетия, подобно на ситуацията в кубинската столица.

Тази позиция е в съответствие с „отворения към технологиите“ подход на ЕНП към декарбонизацията. Той подчертава избягването на подхода на ЕС да облагодетелства специфични технологии, като например електрически превозни средства. Това мнение е споделяно и от Европейската комисия, макар и със скептицизъм от страна на критиците.

Това, което привлича повече внимание, е изричната декларация на ЕНП за „преразглеждане на закона възможно най-скоро”. Това изявление носи значителни последици, тъй като най-голямата група в Европейския парламент изразява намерението си да преразгледа вече одобрено законодателство.

През март миналата година Германия и ЕС постигнаха компромис относно предложената забрана, започваща през 2035 г. Автомобилните производители все още могат да продават превозни средства с ДВГ, ако работят с т. нар.„електронно“ гориво. То се произвежда чрез процес, включващ улавяне на въглерод и производство на водород от възобновяема енергия и се счита за неутрално по отношение на въглерода по време на изгаряне, тъй като уловеният CO2 се връща в атмосферата.

fallback
  • #41
    анонимен ( преди 9 месеца )
    в задачата се пита кой има интересот продажба на дизел или на електрони
  • #40
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Януари - 59,2GWh...февруари - 136,5GWh...март - 181,2GWh...април - 197,5GWh...май - 256,9GWh...юни - 356,9GWh...юли - 417,4GWh...август - 428,8GWh...септември - 377,2GWh...октомври - 321,4GWh...ноември - 180,1GWh...декември - 160GWh...
  • #39
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Добив от ФЕЦ за 2023 Януари59,2GWhфевруари136,5GWhмарт181,2GWhаприл197,5GWhмай256,9GWhюни356,9GWhюли417,4GWhавгуст428,8GWhсептември377,2GWhоктомври321,4GWhноември180,1GWhдекември160GWh
  • #38
    Гост ( преди 9 месеца )
    До 27.Мити4ен,денем ще чакаш да заредиш безплатно Теслата с фотоволтаика.Нощем ще караш безплатно по 20 к.км. годишно.Математик та дрънка.
  • #37
    Факт ( преди 9 месеца )
    Един Люсид е с цената на бмв 530д и върви повече от Бмв м5, спора двг електрика е безсмислен просто двг няма дори минимален шанс.
  • #36
    Нещо нередно? ( преди 9 месеца )
    "До 30 ( преди 11 минути )Този коментар трябва да се рамкира и ламинира! Правотокови далекопроводи?! Дано да е писан от Митичния Разбивач, защото преобръща цялата електротехника, както я знаем към днешна дата." Защо вменяваш некомпетентността си на всички? Вероятно ти си единственият, който не е чувал, че правотоковите далекопроводи са по-добри за пренасяне на енергия на дълги разстояния. По-евтини за изграждане с много по-малки загуби на 1000 км. Имат си и недостатъци.
  • #35
    РУК ( преди 9 месеца )
    Преди време бях обяснил на Митето,че е въпрос на промяна на политици и политики за да се срине мантрата за безвъзвратния и бърз възход на електричките!Много е просто! Когато движеща сила в продажбите на нещо е основно политика,а не пазарна логика и пазарна нужда,то лесно се срива!Ако нещата бяха оставени на свободния пазар и конглокенцията,днес щяхме да имаме наистина ефективни и екологични и то няколко алтернативи!А не назобани от субсидии електрички с никомо ненужни 500к.с и ускорение под 3 сек
  • #34
    До 30 ( преди 9 месеца )
    Този коментар трябва да се рамкира и ламинира! Правотокови далекопроводи?! Дано да е писан от Митичния Разбивач, защото преобръща цялата електротехника, както я знаем към днешна дата.
  • #33
    До 31 ( преди 9 месеца )
    Еми то и към 60% от електроломобилите се произвеждат в Китай просто защото Китай е над 50% от пазара на електромобили което не значи, че трябва да се откажем от тях и да натискаме за нещо по-глупаво в момента като водород или синтетика които си имат своите ниши, но не и като основно гориво на повечето
  • #32
    До 30 ( преди 9 месеца )
    Достатъчно е просто да ни осъвременят тарифите като от пролетта до есента евтината трябва да е дневната за домакинствата или поне не по-скъпа от нощната
fallback
Последни