fallback

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната на ДВГ

ЕНП призова за преосмисляне на „зелената стратегия“ на континента „възможно най-скоро“

През юни тази година европейците ще избират нов Европейски парламент, една от седемте институции на Европейския съюз. Партиите, които ще участват в изборите, вече работят по програмите си, а изтекъл в медиите документ разкрива, че най-голямата партия в Европа вероятно подготвя проект за забавяне на забраната на двигателите с вътрешно горене на континента.

Миналата седмица Euractiv получи копие от манифеста на дясноцентристката група на Европейската народна партия (ЕНП). Подобни манифести обикновено имат за цел да предоставят на избирателите представа за ценностите, които подкрепя дадена партия. А в случая едно от споменатите неща е свързано с транспорта и по-точно с постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене в Европа.

„Ние отхвърляме политикана за забрана – в случая като забрана за двигатели с вътрешно горене, и също така ще я преразгледаме възможно най-скоро“, се казва в манифестна на ЕНП.

Самата партия, водена от германския депутат Йенс Гизеке, и досега последователно се противопоставяше на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Нейните представители критикуват това, което наричат „идеология на забраната“, а Гизеке отдавна се обяви срещу за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той дори прогнозира „ефект от Хавана“, като европейците ще продължат да карат стари автомобили с вътрешно горене в продължение на десетилетия, подобно на ситуацията в кубинската столица.

Тази позиция е в съответствие с „отворения към технологиите“ подход на ЕНП към декарбонизацията. Той подчертава избягването на подхода на ЕС да облагодетелства специфични технологии, като например електрически превозни средства. Това мнение е споделяно и от Европейската комисия, макар и със скептицизъм от страна на критиците.

Това, което привлича повече внимание, е изричната декларация на ЕНП за „преразглеждане на закона възможно най-скоро”. Това изявление носи значителни последици, тъй като най-голямата група в Европейския парламент изразява намерението си да преразгледа вече одобрено законодателство.

През март миналата година Германия и ЕС постигнаха компромис относно предложената забрана, започваща през 2035 г. Автомобилните производители все още могат да продават превозни средства с ДВГ, ако работят с т. нар.„електронно“ гориво. То се произвежда чрез процес, включващ улавяне на въглерод и производство на водород от възобновяема енергия и се счита за неутрално по отношение на въглерода по време на изгаряне, тъй като уловеният CO2 се връща в атмосферата.

fallback
  • #61
    MythBuster=idiot ( преди 10 месеца )
    ***,докога MythBuster ще цапа форума със спам?
  • #60
    До 62 авторите ( преди 10 месеца )
    Благодаря за отговора. Казах да си помислите, очевидно не сте! Окей, играем!
  • #59
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ен, само толкова ли можеш? Сега разпозна ли се с инатчията от статията на Емил Йотовски? Знаеш че грешиш, но път назад няма.
  • #58
    анонимен ( преди 10 месеца )
    както СЕВЕРНИТЕ с южните държави
  • #57
    MythBuster=idiot ( преди 10 месеца )
    Това нещо MythBuster , марсианската математика на Мъск ли ползва?
  • #56
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Относно разходите, нали точно от там тръгнах. Много по-добре да се изсипят милиарди за правотокови далекопроводи, които да свържат както се върнете с южните държави за да си разменят вятърна и слънчева енергия, така и източните със западните, за да може по обяд да пращаме излишната слънчева енергия примерно на Португалия и Англия за сутрешния ден ПИК, когато дойде следобедния пик при нас, те да ни изпратят излишната енергия от следобедната си възобновяема енергия, А през нощта излишната вятърна.
  • #55
    залеза на ИТ-тата ( преди 10 месеца )
    изкуственият интелект ще изяде работата на 60% от ИТ-тата. Които от своя страна са главните фенове на електрическите самовари, на криптовалути и на Мъск-чо. Та в следващите години работата отива на издуй-гaщи. Първо ще приключи тая простoтия с електрическите коли. После Мъск-чо потъва. Накрая и криптото потъва. И ще падне бая смях. В вропейския парламент зелените ще останат само за цвят и се връщаме към нормалността. Чао чао нeдоклатени kpетени
  • #54
    Хайл 14/88 ( преди 10 месеца )
    Ганюф, офча главо ще има ли преразглеждане?
  • #53
    Хайл 14/88 ( преди 10 месеца )
    Ганюф,офча главо проста.ПУ'ТЬО си ти, офчида си признае грешка.
  • #52
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "До 44 ( преди 34 минути )3% загуби на колко волта? 24? Айде пак разходи за изцяло нова инфраструктура, щото да вдигнеш прав ток на няколко хиляди волта не е нито лесно, нито евтино." А кой е казал че е евтино? Дали не споменах, че правотоковите далекопроводи имат и недостатъци? Ето това е основния недостатък. Далекопровода е много по-евтин за прекарване и с по-малки загуби, отколкото променливотоковия, но се нуждае от скъпи съоръжения в двата края, затова е подходящ само за дълги разстояния.
fallback
Последни