fallback

Най-голямата партия в Европа иска преразглеждане на забраната на ДВГ

ЕНП призова за преосмисляне на „зелената стратегия“ на континента „възможно най-скоро“

През юни тази година европейците ще избират нов Европейски парламент, една от седемте институции на Европейския съюз. Партиите, които ще участват в изборите, вече работят по програмите си, а изтекъл в медиите документ разкрива, че най-голямата партия в Европа вероятно подготвя проект за забавяне на забраната на двигателите с вътрешно горене на континента.

Миналата седмица Euractiv получи копие от манифеста на дясноцентристката група на Европейската народна партия (ЕНП). Подобни манифести обикновено имат за цел да предоставят на избирателите представа за ценностите, които подкрепя дадена партия. А в случая едно от споменатите неща е свързано с транспорта и по-точно с постепенното премахване на двигателите с вътрешно горене в Европа.

„Ние отхвърляме политикана за забрана – в случая като забрана за двигатели с вътрешно горене, и също така ще я преразгледаме възможно най-скоро“, се казва в манифестна на ЕНП.

Самата партия, водена от германския депутат Йенс Гизеке, и досега последователно се противопоставяше на забраната за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Нейните представители критикуват това, което наричат „идеология на забраната“, а Гизеке отдавна се обяви срещу за постепенно премахване на превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Той дори прогнозира „ефект от Хавана“, като европейците ще продължат да карат стари автомобили с вътрешно горене в продължение на десетилетия, подобно на ситуацията в кубинската столица.

Тази позиция е в съответствие с „отворения към технологиите“ подход на ЕНП към декарбонизацията. Той подчертава избягването на подхода на ЕС да облагодетелства специфични технологии, като например електрически превозни средства. Това мнение е споделяно и от Европейската комисия, макар и със скептицизъм от страна на критиците.

Това, което привлича повече внимание, е изричната декларация на ЕНП за „преразглеждане на закона възможно най-скоро”. Това изявление носи значителни последици, тъй като най-голямата група в Европейския парламент изразява намерението си да преразгледа вече одобрено законодателство.

През март миналата година Германия и ЕС постигнаха компромис относно предложената забрана, започваща през 2035 г. Автомобилните производители все още могат да продават превозни средства с ДВГ, ако работят с т. нар.„електронно“ гориво. То се произвежда чрез процес, включващ улавяне на въглерод и производство на водород от възобновяема енергия и се счита за неутрално по отношение на въглерода по време на изгаряне, тъй като уловеният CO2 се връща в атмосферата.

fallback
  • #51
    Гост ( преди 9 месеца )
    ЕСО 09:01:30 ФЕЦ 5,94% 358,25 Мвт. Мити4ен,може да се смята в %,може с МВт, резултата е един и същ,трътко кокоша.
  • #50
    Гост ( преди 9 месеца )
    5 г по 20% е 100%,по тесларската математика.Дали ще смяташ в % или в мегавати,все същото.Петелът Теслю се оказа кокошка с трътка.
  • #49
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ния математик,днес с какво ще ни забавляваш?.Математик та дрънка.
  • #48
    До 46 ( преди 9 месеца )
    Не ми казвай какво съм усвоил бе глъмар при 16твтч на година или 16к гвтч на година колко прави на ден според теб смишник.Извода е само един волтаиката няма бъдеще
  • #47
    До 44 ( преди 9 месеца )
    3% загуби на колко волта? 24? Айде пак разходи за изцяло нова инфраструктура, щото да вдигнеш прав ток на няколко хиляди волта не е нито лесно, нито евтино.
  • #46
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Извинявам се за лирическото отклонение в предишното мнение, но съм длъжен да обясня, че когато се обръщам в бъдеще към Гост, това не е обида аз не я го желание и НЕГОВ избор с който се е съгласил без никакви възражения! По темата, АЕЦ Козлодуй от миналия век произвежда по 16 тераватчаса на година и ако работи до 2050 и тогава ще произвежда толкова. За 2022, АЕЦ Козлодуй произведе 16,6TWh 33% дял, а ФЕЦ само 1,66 TWh - 3,3%. За 2023 делът на ФЕЦ делът на ФЕЦ вече е 7,7% и расте. За 2024 е 4,9%
  • #45
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "До 41 ( преди 7 часа )Се льо Козлодуй прави 44гвтч ел енергия на Денонощие" На антиелектриците, които не сте усвоили и умножението още, и да обяснявам, не разбират, а дори когато им посочиш очевидна грешка като например,24х2,2 че прави 44, те обиждат вместо да си я признаят а когато ги попиташ имат ли топки да си ги признаят или са пу'тьовци, казват че не им пука от хорското мнение И спокойно може да ги наричаме ПУ*ТЬО. Ти от тях ли си или ще си я признаеш? Гост ИЗБРА да играе ПУ:ТЬО
  • #44
    До 44 ( преди 9 месеца )
    Аз поне се аргументирам с цифри. В България загубите по електропреносната мрежа са около 10%, а загубите на 1000км при пренос с прав ток могат да бъдат около 3%. Това е бъдещето, а не синтетични горива и водороден сухопътен транспорт. Водородът има много други по-смислени приложения.
  • #43
    До 36 ( преди 9 месеца )
    Да, Мите. Защото преносът на прав ток е много ефективен и евтин, затова сме опасани с правотокови далекопроводи навсякъде. Пак ще обясняваш, че всички са закостенели *** и само ти и новите "еко месии" ще правите епохални технически революции, за които никой досега не се е сетил. Като си захапал Тесла, а вземи проучи откритията и работата на самия Никола Тесла.
  • #42
    До 41 ( преди 9 месеца )
    Се льо Козлодуй прави 44гвтч ел енергия на Денонощие
fallback
Последни