Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Повишихме цената на новия Duster, защото в него е вложено значително повече. Той е вече на нова, модерна платформа, която дава много повече стойност на автомобила. Искаме за него повече пари, но и предлагаме повече качество. И смятаме, че клиентите ще бъдат привлечени от това предложение.
Дали ще запази позициите си - трябва да видим. Сигурен съм обаче, че ще продължим да привличаме клиенти от всички пазари и от всякакви социални групи. Включително и клиенти, които до този момент не са смятали Dacia за подходяща марка за себе си.