IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia готви радикална промяна за Spring

Новият електромобил може да бъде „умалена версия“ на възроденото Renault 5

Нещата за Dacia се развива повече от добре, като това се отнася и за единствения, поне засета, електромобил на марката - Spring. Градският модел е увеличил продажбите си с 26,4% в сравнение с 2022 г., като е третото най-продавано електрическо средство в Европа с 61 085 бройки за миналата година.


Dacia Spring


Тези успехи обаче не успокояват румънския производител и той подготвя сериозно модернизиран Spring, който заедно с новия Duster ще стъпи на пазара в Европа през март. Тогава компанията ще започне да приема поръчки за двата модела, като те ще бъдат на разположение на дилърите на марката през лятото.

И това не е всичко - от Dacia съобщават, че Spring ще бъда напълно нов и от техническа гледна точка. Подробности за промените се очакват в края на февруари, когато малкият електрически модел ще направи своята премиера на изложението в Женева. Spring се предлага в Европа от 2021 г., като по-мощната му версия в Европа развива 65 к.с. Затова е и появата на ново издание на модела е изненадваща, но тя има лочично обяснение.


Dacia Spring


Основната причина е, че базовата консгрукция на Spring, произведена в Китай, вече е доста стара - тя излезе през 2015 г. Освен това тя представлява „смесена“ платформа, тъй като на някои пазари по света се предлага автомобили с ДВГ, изградени на нея.

Следователно е напълно логично новият Spring да използва чисто електрическа платформа. Вероятно това ще бъде по-евтина версия на технологията, използвана за възроденото Renault 5, която също прави своя дебют в Женева. В това има смисъл, още повече, че през миналата година главният изпълнителен директор на Renault - Лука ди Мео, изненадващо анонсира електрическо Twingo. То ще излезе през 2025-2026 г. с начална цена 20 000 евро. На пазара е и на Citroën e-C3, който ссега започва от 23 300 евро, но ще получи по-достъпен вариант - 19 990 евро.


Dacia Spring


Затова и в Renault смятат, че могат да предложат още по-евтин електрически модел. В момента цените на Spring започват от близо 22 000 евро за версията с 45 к.с. Благодарение на екологичните бонуси и отстъпки, електромобилът излиза доста по-евтино. В Германия, например, Daica предлага отстъпка от 10 000 евро, което прави покупката на модела доста изгодна от финансова гледна точка.


0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Боби ( преди 8 месеца )
    Ако иска някой с корейски или японски френски италиански каруци да се пробва да каже Ауди б4 авант 2.2 rs2малко над 500 коня интересно ще стане . Ако има Ламбо или Ферари да каже пак имам приятел със рс 6 над 1000 ко
  • #16
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Боби ( преди 8 месеца )
    Какво коментирате тези неудачия френски бангий и японски талиги истината е Ауди куатро,караите си гнилочите и се радваите на каручките
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    raiders ( преди 8 месеца )
    95% от времето колата седи паркирана. Ама това значи ли, да не караме коли или да не са хубави, удобни, бързи, евтини за експлоатация и да ни носят удоволствие?!? То и без жена/любовница може да се живее, само на ръкоблудство... или купуваш рационално според това което ти трябва или емоционално. Сега дачия спринг е на промоция около 28к чисто нова, явно идва новия модел, иначе 2021 стартира от 31к
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 8 месеца )
    Не съди по нас на Запад градският транспорт трамваи метра ес бани бусове велоалеи са така развити че в града кола не само не ти трябва а ми трябвя да се чудиш де да я паркираш.Кола има смисъл ако хофиш по места на които е трудно особено в определени сезони да стигнеш с масов транспорт.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Лудория ( преди 8 месеца )
    Конспиратор, често ли ползваш такси? Аз съм ползвал 3-4 пъти последните две години. Едната кола беше с извадени въздушни възглавници, в другата шофьора пушеше вътре, третия беше насложил икони все едно е храм. Само едното пътуване беше нормално, с възпитан шофьор и който попита ще имам ли нещо против да слуша някакво чалга радио. Ползването на такси е нещо като лотарията...
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 8 месеца )
    А ми то не е нужно едно нещо да е алуминиево за да не ръждясва
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Bibendum ( преди 8 месеца )
    Дано й сложат паркинг позиция на селектора за движение, че много тегаво с тая ръчна спирачка.
  • #10
    0 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 8 месеца )
    30 ти е един Ioniq 28 със страхотна возия или едно i3 170 коня на задно, което не ръждясва и прави обратен в иглени уши. И двата с CCS - стават за извънградско като Айоника лежи на пътя и пълни със 70 кВт (срещу 50 за бавараеца) и с тая 28-ца го закачаш и докато се обърнеш да затвориш шофьорската врата, вече е пълен. С аеродинамика и главини с намалено съпротивление - безкрайна инерция и пробег 200+
  • #9
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Конспиратор ( преди 8 месеца )
    Кола само за градско ползване се нарича "такси". Като допълнителен бонус, таксито дори има "напълно автономен автопилот", който не те задължава да си държиш ръцете на волана. Почвайте сега да смятате колко време можете да изкарате само на таксита из София с 30хил лева, плюс още няколко хиляди за застраховки и ток. Което може би и е цялостната идея в унисон с онова там за притежаването на нищо и щастието, което "лудите конспиратори" лансират.
  • #8
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 8 месеца )
    Ако се сравнява с ново Айго са на една цена и като цяло макар базово да е ръчни скорости Айгото е по-добра кола най-вече защото е по-универсална ставаща за повече повече километри извън града, но е бензин и разхода е 15 лв на 100 градско ако не се сложи газово