Нещата за Dacia се развива повече от добре, като това се отнася и за единствения, поне засета, електромобил на марката - Spring. Градският модел е увеличил продажбите си с 26,4% в сравнение с 2022 г., като е третото най-продавано електрическо средство в Европа с 61 085 бройки за миналата година.
Тези успехи обаче не успокояват румънския производител и той подготвя сериозно модернизиран Spring, който заедно с новия Duster ще стъпи на пазара в Европа през март. Тогава компанията ще започне да приема поръчки за двата модела, като те ще бъдат на разположение на дилърите на марката през лятото.
И това не е всичко - от Dacia съобщават, че Spring ще бъда напълно нов и от техническа гледна точка. Подробности за промените се очакват в края на февруари, когато малкият електрически модел ще направи своята премиера на изложението в Женева. Spring се предлага в Европа от 2021 г., като по-мощната му версия в Европа развива 65 к.с. Затова е и появата на ново издание на модела е изненадваща, но тя има лочично обяснение.
Основната причина е, че базовата консгрукция на Spring, произведена в Китай, вече е доста стара - тя излезе през 2015 г. Освен това тя представлява „смесена“ платформа, тъй като на някои пазари по света се предлага автомобили с ДВГ, изградени на нея.
Следователно е напълно логично новият Spring да използва чисто електрическа платформа. Вероятно това ще бъде по-евтина версия на технологията, използвана за възроденото Renault 5, която също прави своя дебют в Женева. В това има смисъл, още повече, че през миналата година главният изпълнителен директор на Renault - Лука ди Мео, изненадващо анонсира електрическо Twingo. То ще излезе през 2025-2026 г. с начална цена 20 000 евро. На пазара е и на Citroën e-C3, който ссега започва от 23 300 евро, но ще получи по-достъпен вариант - 19 990 евро.
Затова и в Renault смятат, че могат да предложат още по-евтин електрически модел. В момента цените на Spring започват от близо 22 000 евро за версията с 45 к.с. Благодарение на екологичните бонуси и отстъпки, електромобилът излиза доста по-евтино. В Германия, например, Daica предлага отстъпка от 10 000 евро, което прави покупката на модела доста изгодна от финансова гледна точка.