Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Знаем добре, че китайците идват. Често ме питат дали това ме тревожи. Отговорът е: да, защото те идват със силни продукти и конкурентни цени. Но мисля, че Dacia е от марките, най-добре подготвени да се противопоставят на това. Колкото до Spring, това не е китайски модел - това е наша глобална платформа, разработена в Бетанкур, край Париж. Преместването на производството от Китай в Европа не е прост въпрос: то означава да се преместят и поддоставчиците, да се променят технологиите за батериите... Нямаме такива планове.