Dacia отчете най-силната година в цялата си история през 2023 - с над 658,000 продажби, 14.7% ръст спрямо 2022 (над средния за пазара), с 4.3% общ пазарен дял в Европа и цели 8.3% дял сред частните клиенти. И четирите основни модела на румънската марка на Renault отчитат ръст в продажбите: 18% при Sandero, 2% при сменящия поколенията Duster, 66% при Jogger и 26% при електрическия Spring.
Ксавие Мартине, вицепрезидент на Dacia по продажбите
Компанията още не е обявила финансовите си резултати, но ако се съди по междинните показатели, маржът на печалба при Dacia ще е осезаемо по-висок от тези при BMW, Mercedes и Volkswagen. Могат ли обаче тези резултати да се задържат и през 2024, и какво ново предстои за марката през този година - отговори на тези въпроси даде вицепрезидентът на Dacia Ксавие Мартине в конферентен разговор с журналисти, включително и екипа на Automedia.bg.
13 ключови въпроса за бъдещето на Dacia (ГАЛЕРИЯ):
- Основателен въпрос. Остатъчната стойност при Spring наистина е по-ниска, отколкото при другите ни модели, но това е явление, което засяга като цяло пазара на електромобили.
Ние вярваме в нуждата да предлагаме електромобил за 20-25 хиляди евро, и затова искаме да продължим да инвестираме в Spring. Виждате, че още няколко конкуренти се готвят да лансират модели в този диапазон - има отчетливо търсене за такива коли. Така че със засилването на конкуренцията ние също трябва да вървим напред и да гарантираме, че Spring си остава с най-доброто съотношение между цена и качество.