IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.


Audi RS Q e-tron


Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Това е състезание и се предполага, че през повечето време карат на макс. мощност" продължаваш да се държиш като оригиналния гост, който ме убеждаваше че при изкачване на прохода Шипка баничарката на турбо се движи с 30 км в час и разход 15 л на 100 с максималната си мощност и при входяща мощност от горивото 45 киловата и изходяща мощност на двигателя около 60 киловата. После след един месец сметки паднаха на 50 киловата на изходящия вал на двигателя при входяща мощност 45 kW. Помисли си пак.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Сега разбрах какво имаш предвид. Все пак да кажа, че има общо с волтове и ампери - ел двигател е :-) Ти просто казваш, че колата си е 576 кВ защото може да ги постигне, а аз казвам, че не е важно, че е 576 кВ защото не може да ги има през цялото време., а гарантирано за цялото време в 200 кВ от ДВГ. Това е състезание и се предполага, че през повечето време карат на макс. мощност
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Можеш ли да сметнеш Колко е била средната мощност на движение за последния пример? Това ще е необходимата мощност за зареждане за непрекъснато движение на автомобила без спиране за зареждане. Гарантирам ти, че ще се изненадаш!
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Точно така. Аналогията с басейна е много добра. В случая тръбата за пълнене е в пъти по-голяма отколкото тръбата с която можеш да го изпразниш и е невъзможно да пуснеш тръбата за пълнене за дълго време защото ще се препълни, дори ако си пуснал тръбата за източване с пълният и дебит. Помисли пак за 1000 коня Тесла, която си пълни 50% от батерията за по-малко от 15 минути
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Втората и основна грешка е, че забравяш че само батерията може да осигури максималната мощност на двигателите, А към тази мощност трябва да добавиш и 300 коня от ДВГ който в същия момент зарежда батерията.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма нищо общо с волтове и ампери. Първа грешка, че смяташ движение с максимална мощност. А мощността необходима за придвижване зависи от натоварването, а не от възможностите на двигателя. Максимална мощност може да бъде постигната само при максимално ускорение, но пък то е за секунди.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 15 - Не те разбирам. Това е все едно имаме басейн, от една тръба изтича, а от друга го пълним и, колкото разбирам, ти казваш, че не е важен дебита на тръбата от която го пълним. Със сигурност тази батерия е малка за една отсечка по офроуд трасе
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 14 - не е ли така сметката? Къде бъркам? При константен волтаж се увеличава ампеража
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Сравнението ти със зарядното на Тесла, според мен, не е уместно. " Абсолютно същото е, само че контактът ти е в багажника и зареждаш постоянно, а не спираш. Даже не е необходимо двигателят да работи постоянно при толкова голяма батерия и такава голяма мощност на двигателя.