IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.


Audi RS Q e-tron


Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.


0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Липсва ми времето за изминаване на дадено на разстояние за да ти сметна мощността. Другото са празни приказки
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Само ще ти кажа, че RS Q e-tron има 340 литров резервоар при най-дълъг етап 873 km от които 483 km са специален етап (ден 7), но според теб те си го носят това гориво за всеки случай, защото само батерията ще им стигне
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И понеже Не знам дали си истинския гост и дали си присъствал на спора. Спорът беше, дали при катерене на прохода Шипка на втора със сетни сили и 30 км в час при разход 15 на 100, претоварената баничарка с общо тегло над 2 т се движи с по-голяма мощност отколкото същата баничарка, но празна по магистралата със 150 км в час и разход 7 на 100. Как мислиш къде мощността е по-висока? При катеренето на баира с пълен товар и малко отгоре или на равен път по магистралата без товар?
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ти сметна ли въобще или си приказваме празни приказки? Хайде като не ти се смята за Тесла за която имаме абсолютно всички данни, дай ми разхода в литри гориво на автомобил от рали Дакар, Колко километра е минал с него и за колко време за да ти сметна средната ВХОДЯЩА мощност, ако не можеш. Нали няма да се опиташ да ме убеждаваш как и там карат перпето мобиле и изходящата мощност е повече от входящата? Никой никъде не кара на максимална мощност, защото е невъзможно. Запомнете го накрая!
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Стига с тази Тесла и някакви битови примери. Това е състезание и всички е на макс - те не са на разходка - ако не им трябваше тази мощност щяха да сложат по-малки двигатели и по-малка батерия. На Париж-Дакар има отсечки по над 700 км и карат като луди
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И как е получен тоя ток чрез горене на бензин
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 3 месеца )
    Цифрите са от 0 до 9 какво има да им се говори толкова
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сметна ли с каква мощност се движи Тесла модел s с 1000 коня за да измине 1000 км? И даже смятаме входяща мощност, а не изходяща която е доста по-малко. Очевидно не си сметнал след като ми говориш за по-голяма изходяща тръба. Сметни и ще приказваме с цифри. Качването на Шипка с два тона баничарка на втора и невъзможността за вдигане на повече от 30 км в час въпреки че газта е настъпана до дупка има много общо, вЕрвай ми. Нали не ВЯРВАШ, че турбо е карал с пълна мощност?
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Не разбрах какво общо има Париж-Дакар със Шипка - може би само състоянието на настилката :-) Разбрах какво твърдиш и смятам, че и двамата сме прави :-) Аз просто твърдя, че дебита на изходящата тръба е по-голям и за това е важен дебита на входящата :-) Все си мисля, че при състезание карат при близка до макс мощност - иначе нямаше да ги ограничават
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "Ти просто казваш, че колата си е 576 кВ защото може да ги постигне, а аз казвам, че не е важно, че е 576 кВ защото не може да ги има през цялото време." Никога и никъде не съм твърдял и няма да твърдя подобна глyпост, защото знам физичните закони. Турбо, гост, дизелът, инженер Радев и всичките им там никове на инженери по ДВГ твърдят подобни глyпости и се защитават помежду си че били верни и можело да се постигне максимална мощност на двигателя на неутрална предавка при натискане на газта.