IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.


Audi RS Q e-tron


Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.


0 от 500
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И понеже Не знам дали си истинския гост и дали си присъствал на спора. Спорът беше, дали при катерене на прохода Шипка на втора със сетни сили и 30 км в час при разход 15 на 100, претоварената баничарка с общо тегло над 2 т се движи с по-голяма мощност отколкото същата баничарка, но празна по магистралата със 150 км в час и разход 7 на 100. Как мислиш къде мощността е по-висока? При катеренето на баира с пълен товар и малко отгоре или на равен път по магистралата без товар?
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ти сметна ли въобще или си приказваме празни приказки? Хайде като не ти се смята за Тесла за която имаме абсолютно всички данни, дай ми разхода в литри гориво на автомобил от рали Дакар, Колко километра е минал с него и за колко време за да ти сметна средната ВХОДЯЩА мощност, ако не можеш. Нали няма да се опиташ да ме убеждаваш как и там карат перпето мобиле и изходящата мощност е повече от входящата? Никой никъде не кара на максимална мощност, защото е невъзможно. Запомнете го накрая!
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Стига с тази Тесла и някакви битови примери. Това е състезание и всички е на макс - те не са на разходка - ако не им трябваше тази мощност щяха да сложат по-малки двигатели и по-малка батерия. На Париж-Дакар има отсечки по над 700 км и карат като луди
  • #27
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И как е получен тоя ток чрез горене на бензин
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до долния ( преди 1 година )
    Цифрите са от 0 до 9 какво има да им се говори толкова
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Сметна ли с каква мощност се движи Тесла модел s с 1000 коня за да измине 1000 км? И даже смятаме входяща мощност, а не изходяща която е доста по-малко. Очевидно не си сметнал след като ми говориш за по-голяма изходяща тръба. Сметни и ще приказваме с цифри. Качването на Шипка с два тона баничарка на втора и невъзможността за вдигане на повече от 30 км в час въпреки че газта е настъпана до дупка има много общо, вЕрвай ми. Нали не ВЯРВАШ, че турбо е карал с пълна мощност?
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Не разбрах какво общо има Париж-Дакар със Шипка - може би само състоянието на настилката :-) Разбрах какво твърдиш и смятам, че и двамата сме прави :-) Аз просто твърдя, че дебита на изходящата тръба е по-голям и за това е важен дебита на входящата :-) Все си мисля, че при състезание карат при близка до макс мощност - иначе нямаше да ги ограничават
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Ти просто казваш, че колата си е 576 кВ защото може да ги постигне, а аз казвам, че не е важно, че е 576 кВ защото не може да ги има през цялото време." Никога и никъде не съм твърдял и няма да твърдя подобна глyпост, защото знам физичните закони. Турбо, гост, дизелът, инженер Радев и всичките им там никове на инженери по ДВГ твърдят подобни глyпости и се защитават помежду си че били верни и можело да се постигне максимална мощност на двигателя на неутрална предавка при натискане на газта.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Това е състезание и се предполага, че през повечето време карат на макс. мощност" продължаваш да се държиш като оригиналния гост, който ме убеждаваше че при изкачване на прохода Шипка баничарката на турбо се движи с 30 км в час и разход 15 л на 100 с максималната си мощност и при входяща мощност от горивото 45 киловата и изходяща мощност на двигателя около 60 киловата. После след един месец сметки паднаха на 50 киловата на изходящия вал на двигателя при входяща мощност 45 kW. Помисли си пак.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Сега разбрах какво имаш предвид. Все пак да кажа, че има общо с волтове и ампери - ел двигател е :-) Ти просто казваш, че колата си е 576 кВ защото може да ги постигне, а аз казвам, че не е важно, че е 576 кВ защото не може да ги има през цялото време., а гарантирано за цялото време в 200 кВ от ДВГ. Това е състезание и се предполага, че през повечето време карат на макс. мощност