IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.


Audi RS Q e-tron


Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.


0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    А Как според тебе става ограничението на скоростта? По километраж или по GPS? Ограничението на скоростта се извършва по обороти при които автомобилът ще се движи със 170 км в час. Ако наистина са ограничени значи съм бил абсолютно прав че това е най-доброто 4х4 което може да се проектира, защото въпреки феноменалната си мощност и въртящ момент, електрическите двигатели са изключително отзивчиви и осигуряват точно необходимия въртящ момент за да избегнат буксуване.
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Все едно де - пак наблъскахме 40 коментара. Ами когато всички коли са с ограничена на 170 км/ч макс скорост - с каква средна скорост очакваш да кара победителя?!? Тези са луди. Буксуването мисля, че няма значение, защото колата може много повече и ще компенсира
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Понеже нищо не казваш конкретно, ще спекулирам с числата, които знам, а ти ме поправи ако греша. Примерно ако са изминати 880 км с един резервоар 300 литра със средна скорост 165 километра в час, то този етап е изминат за 5,33 часа и разход на гориво 34 л на 100 и 56,28л/ч. Това означава входяща мощност 563 киловата. Но дали е изразходен резервоара?
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Колко литра в час? Това е важното. Другото са общи приказки. Колко е най-дългият етап изминат с този резервоар от 300 литра? Защо са го намалили в сравнение с миналата година? Дали не е защото са сметнали че 300 литра стигат и не е нужно да тежат останалите 40?
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    Това е общото разстояние - прави се за 14 дни (1 почивка) - всеки ден отделни етапи с различни дължини. Резервоара за 2024 е 300л, за 2023 е бил 340. Специалните етапи за случая нямат значение - общо са изминали 7891 км
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    "7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди". Макс. скоростта на автомобила е ограничена на 170 км/" Това обаче е доста красноречиво и би трябвало да ти светне лампичката. 7900 км изминати за 48,25 часа прави средна скорост 163,7 км/ч, което е близо до невъзможно ако скоростта е ограничена на 170 км в час. Тоест има някаква грешка в данните. Физически е невъзможно 48 часа да поддържаш максимална скорост и то на такъв терен. Сещаш ли се при буксуване какво отчита километража а колко е реалната с
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    7,891km in total with 4,727km of timed specials. Нямам идея какво значи това и не ми се търси. Ще подскажеш ли?
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Тук липсват литрите. Нали не мислиш че всичко това е изминато с 340 литра за които ми каза? Мощността се смята много лесно, ако знаеш разхода на литри за час. Един литър е 10 киловатчаса, следователно доставя 10 киловата мощност за час.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    7,891km in total with 4,727km of timed specials
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    То го пише бре - "Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди". Макс. скоростта на автомобила е ограничена на 170 км/ч. Нямам идея как, според теб, ще сметнеш мощността