IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi спечели „Дакар" с кола на ток от третия си опит

Електрифицираното бъги на Карлос Сайнц се справи с конкуренцията в рали-маратона

Марката Audi постигна първата си победа в най-известния рали-маратон в света, след като Карлос Сайнц и неговият навигатор Лукас Круз спечелиха първото място в основния клас на рали „Дакар“. Двамата се състезаваха с прототипа RS Q e-tron, отбелязвайки първата победа в историята на Дакар за електрифициран SUV.


Audi RS Q e-tron


Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди. Електрическият прототип, управляван от 61-годишния Сайнц, изпревари най-близките си съперници от отбора на Toyota с близо час и половина. Трети се класира най-успешния пилот във WRC - Себастиен Льоб, който се състезава с прототип на Prodrive.

За Сайнц това е четвърта поредна титла на рали Дакар, като интересното е, че всяка е постигната с автомобил на различен производител. Преди това легендарния испанец, който има и две титли във WRC, побеждаваше с коли на Volkswagen, Peugeot и MINI.

Audi успя да спечели рали-маратона от третия си опит с електрифицирания прототип, чиито конструкция и дизайн бяха непрекъснато подобрявани и усъвършенствани. Последният вариант на бъгито RS Q e-tron разчита на два електромотора със съвкупна мощност 670 к.с., чиято енергия се генерира от 2,0-литров бензинов двигател.

Това ще бъде последното участие в рали „Дакар“ за Audi, тъй като марката планира да участва във Формула 1 заедно със Sauber. Някои от технологиите, използвани при бъгито RS Q e-tron, обаче ще бъдат използвани за пътнически автомобили на марката, които се разработват в момента.

Потвърждение за това е официално изявление по случай успеха, в което се припомня въвеждането на задвижването на четирите колела quattro през 80-те години, което първо промени баланса на силите в ралитата, а след това с помощта на тази система беше преработена и линията на производствените автомобили.


0 от 500
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Понеже нищо не казваш конкретно, ще спекулирам с числата, които знам, а ти ме поправи ако греша. Примерно ако са изминати 880 км с един резервоар 300 литра със средна скорост 165 километра в час, то този етап е изминат за 5,33 часа и разход на гориво 34 л на 100 и 56,28л/ч. Това означава входяща мощност 563 киловата. Но дали е изразходен резервоара?
  • #39
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колко литра в час? Това е важното. Другото са общи приказки. Колко е най-дългият етап изминат с този резервоар от 300 литра? Защо са го намалили в сравнение с миналата година? Дали не е защото са сметнали че 300 литра стигат и не е нужно да тежат останалите 40?
  • #38
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Това е общото разстояние - прави се за 14 дни (1 почивка) - всеки ден отделни етапи с различни дължини. Резервоара за 2024 е 300л, за 2023 е бил 340. Специалните етапи за случая нямат значение - общо са изминали 7891 км
  • #37
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди". Макс. скоростта на автомобила е ограничена на 170 км/" Това обаче е доста красноречиво и би трябвало да ти светне лампичката. 7900 км изминати за 48,25 часа прави средна скорост 163,7 км/ч, което е близо до невъзможно ако скоростта е ограничена на 170 км в час. Тоест има някаква грешка в данните. Физически е невъзможно 48 часа да поддържаш максимална скорост и то на такъв терен. Сещаш ли се при буксуване какво отчита километража а колко е реалната с
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    7,891km in total with 4,727km of timed specials. Нямам идея какво значи това и не ми се търси. Ще подскажеш ли?
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тук липсват литрите. Нали не мислиш че всичко това е изминато с 340 литра за които ми каза? Мощността се смята много лесно, ако знаеш разхода на литри за час. Един литър е 10 киловатчаса, следователно доставя 10 киловата мощност за час.
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    7,891km in total with 4,727km of timed specials
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    То го пише бре - "Заводският екип на германския производител измина трасето с дължина около 7900 км за 48 часа, 15 минути и 18 секунди". Макс. скоростта на автомобила е ограничена на 170 км/ч. Нямам идея как, според теб, ще сметнеш мощността
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Липсва ми времето за изминаване на дадено на разстояние за да ти сметна мощността. Другото са празни приказки
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 година )
    Само ще ти кажа, че RS Q e-tron има 340 литров резервоар при най-дълъг етап 873 km от които 483 km са специален етап (ден 7), но според теб те си го носят това гориво за всеки случай, защото само батерията ще им стигне