IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.


BMW


„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не си спомням да съм получил отговор защо някой би избрал да си купи toyota RAV4 за 130 000 лв вместо Тесла модел y за 90 000 лв. Въпреки че според мен RAV4 струва 110 000 лв защото не всеки се нуждае от екстри за 20 000 лв, но пък гост за 10 000 лв не би си купил автомобил втора употреба, ако собственикът преди това не е платил 20 000 лв за екстри които му били изключително необходими. Има ли нещо невярно в това което написах дотук и какъв е проблема да изкажем мнение, ако е подплатено с факти?
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 4 месеца )
    Всънщост уж основно спори с мен :D, и аз ти писах, че изобщо не пиша за зареждаеми хибриди, а за незареждаеми и за газ които ако няма къде да зареждаш на нощна и особено ако главното ти каране е извънградско (в сравнение с газ) са по-изгодния вариант. Всичко зависи колко ще издържи батерията на електромобила или дори да не издържи трябва да е достатъчно евтина за смяна, а не колкото колата
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Вчера спорих с този човек в темата за PHEVs, но то под всяка статия си пише безмислиците, вече скривайки се зад анонимността. Факт, преди по-лесно се отбягваха коментарите ти :D
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 14 ( преди 4 месеца )
    Защо смяташ че в критериите за избор на покупка на чисто нов автомобил, някой слага като първи приоритет какво ти би искал да караш след 10 години за да си купи такъв автомобил за да ти угоди? Нито автомобилните производители, нито клиентите им се съобразяват с нуждите на клиентите на автомобили втора употреба. Къде в статията става въпрос за твоите нужди и желания?
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    до 11 ( преди 4 месеца )
    Е кой може да се мери с тебе, който живееш в най-великия град в най-великия квартал, в който се намират официалните представителства на BMW mercedes bentley porsche, volkswagen, toyota, honda mitsubishi subaru dacia SKODA, и още около 30 други марки и всичките се намират на две пресечки от тебе. Затова можеш да си позволиш пеш да отидеш да си купиш чисто нов автомобил от всичките тези марки на всеки една-две години и да ги оставяш за ремонти да се прибереш пеш. А ние караме с километри да стигне
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 4 месеца )
    Мити4ен,бързото преминаване към електрокари ще остави такива като мен и теб без коли.Не бих платил и лев за електрокар втора употреба.
  • #13
    2 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Господин Каскен, кой е казал че преходът трябва да е плавен? Колкото по-бързо толкова по-добре. Защо смяташ че е по-добре електромобилите за 25 000 да се произведат през 2040 година, а не беше хубаво да се продават от 2020-та година? Защо трябваше да чакаме войната, за да преминем бързо на възобновяема енергия, а не го направихме по-рано? В момента слънцето в България произвежда колкото един атомен реактор посред зима, три пъти повече отколкото миналата година. Какво е лошото и защо чакахме?
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Хех, бустерясалия тесльофрен пак ли е задръстил коментарите с пропагандните си мантри? Акио просто залага на плавен преход към електромобили, а той ще бъде точно такъв. Набий си го в кухата кратунка най-накрая.
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    МитЕ,желая ти успех да стигнеш от Петрич до Буглокещ с едно зареждане.Докато Ремонтират Теслата на хотел ли ще спиш?Ако чакаш една седмица за части?Ако се наложи да оставиш Теслата за по тежък ремонт,ще се прибереш в Петрич и после пак до Буглокещ?Много евтино ще ти излезе.Сервиза за моята кола е през две улици.
  • #10
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Какъв сарказъм бе човек! Бившият шеф на toyota говори толкова сериозно, че всички всеки сектанти на toyota му вярват безрезервно. Въобще никакъв сарказъм няма. Този човек си вярва, че модата на електромобилите до 2030 ще е отминала и всички ще карат на водород и както виждаш тукашните сектанти му вярват и повтарят мантрите, сякаш, ако ги повторят 100 пъти ще станат истина. Акио Тойода съвсем сериозно заяви, че планът им за 2030 е да продават повече водородни, отколкото електрически автомобили.