IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW: Търсенето на коли с ДВГ стигна върха си!

Според финансовия шеф на баварците ръст на продажби вече е възможен само при електромобилите

BMW е един от големите автомобилни производители, които вярват, че смесената стратегия за задвижване има повече смисъл от това да се залага изцяло на електромобили. Концернът не предвижда скоро да се откаже от производството на модели с ДВГ, но в същото време признава, че продажбите на такива автомобили няма повече да растат.


BMW


„Повратната точка за двигателите с вътрешно горене беше миналата година. Текущото плато ще продължи още известно време, след което ще започне за спада леко“, коментира главният финансов директор на автомобилния производител Валтер Мертл пред репортери на Bloomberg и Reuters.

Според него това се дължи на по-строгите разпоредби за вредни емисии, които влизат в средата на следващото десетилетие не само в Европа, но също така в Китай, както и в някой щати на САЩ - като Калифорния, например, където се продават много нови автомобили.

Продажбите на електрически модели BMW, Minis и Rolls Royce са скочили със 74,4% миналата година, с което дялът на електромобилите от 2,56 милиона общо произведени от BMW Group превозни средства достигна 15%. Автомобилният производител иска да увеличи това до 33% до 2026 г., когато ще пусне своето ново семейство електрически автомобили Neue Klasse, и до 50% до края на десетилетието.

Първият модел, който ще използва платформата Neue Klasse, ще бъде електрически SUV, който ще замени сегашния iX3, продаван в Европа, но ще последват още пет модела, включително нова 3-Series. Всички те са базирани на същата архитектура и заимствай стилистика от концептуални автомобили, които BMW показа наскоро.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили процъфтява, Мертл смята, че маржовете от горивните и електрическите автомобили на компанията ще започнат да се изравняват най-рано през 2026 г. По-ниските разходи на технологията Neue Klasse, която има за цел да намали наполовина цената на батериите и да увеличи техния обхват с 25%, означава, че в края на десетилетието BMW Group трябва да печели толкова от електромобил, колкото от модел с ДВГ в момента.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 27 ( преди 10 месеца )
    Казвам за кои са подходящи пък, че няма как да вземат е ясно защото на старо няма бройки читави електромобили. Така или иначе аман от простотиите ти, за всичко се хващаш и заяждаш и се правиш на гадател даже в бъдещето :D
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 10 месеца )
    Как сметна, че 20% от шофьорите са над 50% от пазара?
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Осъзнавате ли въобще какви глупости говорите? В България има регистрирани 3 милиона автомобила. 15% от тях са 450 000 автомобила вие смятате че сме готови още днес да ги заменим с електромобили, защото са подходящи за нуждите и възможностите на притежателите им, но в България има само 10 000 електромобила защото....? Имате ли отговор защо?
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 22 ( преди 10 месеца )
    Това нещо го твърдят единици неадекватни които не искат да се информират въпреки, че е по-лесно от писането на идиотщини и е обидно да пишеш всякаш всички са такива. Просто и ти прекаляваш с глупостите и едва ли някого отрича за 5те%, но далеч не винаги си писал в този тон, че са подходящи за 5%, а пишеш сякаш са по-подходящи от всички
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 10 месеца )
    Виждаш ли колко сте заблудени, предубедени, настроени за конфликт и поляризирани, че дори когато аз съм по-голям песимист от вас и казвам че електромобилите са неподходящи за 95% от шофьорите, вие смятате че са неподходящи само за 85%, твърдите, че аз убеждавам някой да си купя електромобил А вие сте били твърдели би ли неподходящи. Виждате ли защо цифрите и конкретиката са толкова важни? Защото без тях не можете да разберете какво ви говорят останалите защото сте емоционално натоварени.
  • #24
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До тук прав ли съм да видим за кое сме на различно мнение? Защото според мен преди три години електромобилите подходящи за по-малко от 1% от шофьорите, тази година са подходящи за около 5% А след няколко години ще са подходящи за поне 20% от шофьорите, което ще означава над 50% пазарен дял. Пак питам електромобилите въобще подходящи ли са за някои или абсолютно неподходящи? За колко процента от шофьорите според вас са подходящи ако въобще има такъв процент?
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 20 ( преди 10 месеца )
    Защо лъжеш? Не за 5%, вероятно за 15% са подходящи в момента обаче за другите 85% не са и това не зависи от твоето или друго желание защото и аз искам да са, но съм реалист и това става с времето
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Тоест пак стигаме до това че електромобилите са абсолютно неподходящи за 100% от шофьорите според вас а според мен за 95% и в това се изразява целия спор. Вие твърдите че за никой не са подходящи абсолютно за никой защото никой няма достъп до гараж с ток и затова електромобилите нямат бъдеще. Няма как да се изградят зарядни по улиците и по магистралите затова също нямат бъдеще. След като в момента са по-скъпи значи винаги ще са по-скъпи и нямат бъдеще?
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 10 месеца )
    Как да ти се обясни, че никого който си прави сметката не предпочита зареждаем хибрид, а обикновено незареждаем или пък газ или дизел ако е за главно извънградско (и пак повтарям ако почнеш с 3 лв на 100, че повечето нямат достъп до нощна за зареждане :D)?
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Също така съгласни ли сте че аз постоянно обяснявам че електромобилите са неподходящи за 95% от хората и постоянно споря с вас които твърдите, че са абсолютно неподходящи за всички и дори за останалите 5%, щом са неподходящи за вас. Постоянно натрапвате нуждите и желанията си и твърдите че автомобилните производители трябва да произвеждат само и единствено автомобили за вашите нужди и никой няма различни нужди от вашите. Всички автомобилни производители трябва да построят сервизи в... Петрич