IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсите надеждна и достъпна кола, която не се чупи дори след 200 000 км?

Втората генерация на Skoda Octavia определено заслужава внимание

Искате нова кола, но предвид бюджета на средностатистическия българинн, тази кола трябва да е употребявана, а болшинството такива "нов внос" са на реални километри от над 200 000. Кои са най-добрите такива коли? Една от тях определено е Skoda Octavia. 


Skoda Octavia


Говорим за второто поколение на модела и по-конкретно за фейслифт версията на тази втора генерация. При тази Skoda итериорът е просторен, багажникът е огромен, окачването е здраво и най-важното не е скъпа... Има ли обаче минуси тази Octavia  и какви са те?

Формално това не е седан, а лифтбек, който е по-добър по отношение на практичност и функционалност. На пазара за употребявани автомобили у нас можете да намерите такава 13-14 годишна кола с реален пробег от около 200 хил. км. Ако търсите минимална цена, то ще трябва да се задоволите с ръчна скоростна кутия. Автоматиците са доста по-скъп, а и не се славят с особено добра надеждност.


Skoda Octavia


Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване на горивото и с ангренажен ремък. 1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно ангренажно задвижване и също е сред препоръчителните агрегати.

Той, подобно на BSE 1.6 със 102 конски сили също може да измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозния 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.


Skoda Octavia


Версиите с турбо 1.4, 1.8 или дизел 2.0 също не са лош вариант, но те са по-скъпи от гореспоменатите варианти. А и не са толкова издръжливи. Статистиката на TUV показва, че средно и трите турбо двигателя изкарват малко над 150 хиляди км.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дует с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива и  ако се борави внимателно с нея, може да издържи над 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква много прецизна поддръжка.


Skoda Octavia


Иначе втората генерация на Octavia, която се прави от 2004 до 2011 година е една от най-добрите коли от тези години. А фейслифтът е още по-добър. Вариантът комби пък е и още по-практичен. Окачването и каросерията са много стабилни, като броят на дребните повреди е малък. Тази кола е по-скъпа от Focus, например, но пък е по-здрава.


0 от 500
  • #26
    17 rate up comment 3 rate down comment
    До 23 ( преди 3 месеца )
    Сигурно имаш предвид някоя S-klass. Но всички знаем че такива коли вече не се произвеждат. А цените на частите ще са астрономически, да не говорим че за толкова години километри салона ще е толкова опърдян че даже не ми се мисли. Да ви кажа честно из Европа не съм виждал кой знае колко много S-klass да не кажа почти никакви. Ама като минеш Калотина и айдеееее само баровци с 5 лв в джоба.
  • #25
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Шопа ( преди 3 месеца )
    С една дума пълна талига
  • #24
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Фен на Мерцедес ( преди 3 месеца )
    С една дума си дошла с името Оставия хахах вие така ги пишете тези статии да се намирате на работа само журналистчета
  • #23
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Диан Динков ( преди 3 месеца )
    Какви 200000км и била вечна ми моят мечо е на480000 хиляди и е като нов мърка като коте
  • #22
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Дани ( преди 3 месеца )
    Шкода била като Ауди,била като Фолксваген... Да де,ама не съвсем така!
  • #21
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Иван ( преди 3 месеца )
    Карам Seat Altea 1.6 BSE 102 к.с това е същия мотор както и във Шкодата и във Голф и т.н За двигателя мога да кажа че 300 000км му навъртях на Газ започна след 200 000км да гори по 2-3л масло така го карах още 100 000км след това му ремонтирах главата нови клапани и гумички + нови сигменти за 1300лв и сега продължавам да си го карам като нямам никакви проблеми с него. Да мотора е тромав ама не ми трябва на мен повече. Доволен съм здрав мотор и евтин за подръжка
  • #20
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз бих карал 1.8 турбо тоя мотор не е ли много слабичък за такава голяма талига.
  • #19
    11 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    След приключенията ми със фабия не искам и да поглеждам шкода. По бързо не бях се отървавал от никоя кола
  • #18
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Веселин ( преди 3 месеца )
    До 17.Чували сме за един ........,който не остави място не осрано по всички сайтове!То бива ,бива,ама това вече е върховна наглост!
  • #17
    9 rate up comment 21 rate down comment
    Ха ха ( преди 3 месеца )
    Шкода и като подарък няма да взема!