В свят, пълен с комбита, който нямаше представа за бъдещия поток от SUV, Audi имаше далновидността да се осмели да направи нещо в началото на хилядолетието. Много преди Q3, Q5, Q7 и останалите.
След първото RS комби, производителят с четирите пръстена пусна на пазара Audi allroad quattro и това, на практика, беше първият кросоувър на марката. Моделът и днес очарова феновете, особено с 2,7-литровия V6 бензинов битурбо двигател. За какво да внимавате при покупка, посочват експертите от Motor1.
История
Докато второто поколение на Audi A6 дебютира през 1997 г. с обозначението C5, а комбито, наречено Avant, излезе на пазара през следващата година, премиерата на allroad се състоя на автосалона в Женена през 2000 г. Продажбите стартираха малко по-късно, но самото производство започна още в края на 1999 г.
Самото Audi allroad quattro е разработено с цел създаване на безкомпромисно комби, което да впечатлява както на пътя, така и извън него, повишавайки производителността и технологичните стандарти спрямо конкуренцията (по това време тя се състоеше главно от Volvo Cross Country и Subaru Outback ).
Технологии
Освен с впечатляващи външен вид, автомобилът привличаше и с електронно контролираното въздушно окачване. Той може да променя пътния просвет от около 14 до почти 21 см, правейки комбито по-универсално от стандартното A6 Avant.
Първоначално моделът е предлаган с два двигателя (180 к.с. 2,5-литров V6 дизел и 250 к.с. 2,7-литров с двойно турбо V6 бензинов двигател), а по-късно гамата се с TDI, развиващ 163 к.с., както и с V8 бензинов мотор с 300 к.с. Задвижването на четирите колела „quattro" е задължително за всички версии. Производството продължава до юли 2005 г., когато излиза следващото A6 – поколение C6.
Дизайн
За да се разграничи визуално от A6 Avant, като същевременно запази формата си, allroad има специфични брони, лайстни на праговете и калници, изработени от небоядисана пластмаса. Към разликите може са бъдат добавени хромираните лайстни на праговете и релсите на покрива, който е третиран с различен матов цвят от останалата част на купето.
Добре изглеждат и подсилените лети джанти с двойни успоредни спици и специални гуми с размер 225/55 R17, които най-добре отговарят на философията на този allroad. Зеленият цвят на каросерията може да се съчетае с кожа със същия цвят и полирано орехово дърво.
Размери
Размерите на офроуд-комбито са дължина 4,81 метра, широчина - 1,85 метра, височина - 1,55 метра, и междуосие 2,76 метра.
Багажникът побира между 455 и 1590 литра, което прави колата много подходяща не само за шофиране извън асфалта, но и за дълги пътувания.
Слаби страни
Мощността от 250 к.с. е достъпна при 5800 об/мин, но благодарение на битурбото въртящият момент е достъпен почти веднага, а 6-степенна механична скоростна кутия е отлично настроена спрямо V6 мотора. Същото обаче не важи за автоматика Tiptronic, който се предлага като опция за модела.
Като недостатък може да се посочи и факта, че аеродинамиката има по-голям негативен ефект отколкото при нормално A6 Avant, като съответно и теглото е по-високо. Всичко това води до сериозен разход на гориво, така че дизеловият вариант е по-добрият избор в случая.
Сред слабостите на модела са спирачната система и електронното окачване. Това не се отнася толкова за работата им, колкото за огромните разходи за ремонт, ако нещо се развали. Оригиналните части за Audi са скъпи, но компромиси с евтини детайли не се препоръчват.
Колко струва днес?
При появата си на пазара цените на това Audi започваха от около 50 000 евро. Версията с V8 бензинов двигател обаче беше доста по-скъпо заради сложния битурбо двигател. В наши дни може да се намери добро allroad TDI за около 5000 евро.
Ценовият диапазон обаче е доста голям, като най-скъпите и запазени екземпляри струват над 10 000 евро.