IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсите надеждна и достъпна кола, която не се чупи дори след 200 000 км?

Втората генерация на Skoda Octavia определено заслужава внимание

Искате нова кола, но предвид бюджета на средностатистическия българинн, тази кола трябва да е употребявана, а болшинството такива "нов внос" са на реални километри от над 200 000. Кои са най-добрите такива коли? Една от тях определено е Skoda Octavia. 


Skoda Octavia


Говорим за второто поколение на модела и по-конкретно за фейслифт версията на тази втора генерация. При тази Skoda итериорът е просторен, багажникът е огромен, окачването е здраво и най-важното не е скъпа... Има ли обаче минуси тази Octavia  и какви са те?

Формално това не е седан, а лифтбек, който е по-добър по отношение на практичност и функционалност. На пазара за употребявани автомобили у нас можете да намерите такава 13-14 годишна кола с реален пробег от около 200 хил. км. Ако търсите минимална цена, то ще трябва да се задоволите с ръчна скоростна кутия. Автоматиците са доста по-скъп, а и не се славят с особено добра надеждност.


Skoda Octavia


Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване на горивото и с ангренажен ремък. 1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно ангренажно задвижване и също е сред препоръчителните агрегати.

Той, подобно на BSE 1.6 със 102 конски сили също може да измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозния 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.


Skoda Octavia


Версиите с турбо 1.4, 1.8 или дизел 2.0 също не са лош вариант, но те са по-скъпи от гореспоменатите варианти. А и не са толкова издръжливи. Статистиката на TUV показва, че средно и трите турбо двигателя изкарват малко над 150 хиляди км.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дует с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива и  ако се борави внимателно с нея, може да издържи над 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква много прецизна поддръжка.


Skoda Octavia


Иначе втората генерация на Octavia, която се прави от 2004 до 2011 година е една от най-добрите коли от тези години. А фейслифтът е още по-добър. Вариантът комби пък е и още по-практичен. Окачването и каросерията са много стабилни, като броят на дребните повреди е малък. Тази кола е по-скъпа от Focus, например, но пък е по-здрава.


0 от 500
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    abv ( преди 10 месеца )
    Не е вярно.Този от статията явно не е на ти с автомобилите.Окачването на тези шкоди се разхлопва много бързо по нашите пътища.Това важи за всички генерации до 2010 г.Даже и варианта им 4х4 е със слабо окачване.Фолксваген Груп не произвежда най-добрите бензинови мотори.Като най-надежден е 2.0 fsi 150 k.c..Аз лично препоръчвам 1.9 tdi с ръчна скоростна кутия.
  • #6
    5 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Гледам такава SKODA на 10 години в мобиле и под 13 000 лв не виждам. Има една единствена на тази цена а всички останали са на много по-високи цени. На този фон, едни господа тук се опитваха да убеждават че 14 000 лв за 10-годишна Тесла била лоша сделка, при положение, че е на 433 000 км с оригинални двигател и батерия, която има само 15% деградация и пробегът е паднал от 420 на 360 км с едно зареждане. Къде е SKODA къде е Тесла за една и съща цена? Ако има повече такива Тесли....
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всеки двигател издържа толкова ако се поддържа - редовна смяна на масла и ремъци, свещи, маркучи, гарнитури, вложки на клапани, сегменти и ризи на бутала, казанчета на маслото (след н-тата смяна на маслото резбата на болта за източване се прецаква) и т.н. Аз имам булгаррено на 42 години, което тиктака.
  • #4
    15 rate up comment 2 rate down comment
    stoianovm ( преди 10 месеца )
    2.0 TDI PD - помпа дюза е "неубиваем" при добра поддръжка! Ползвам такъв вече 14г и 200х.км и всичко работи като ново - и вървене и горене - без никакъв проблем.За това тази кола остава на служба , като 3та в семейството,а не отива на пазара втора употреба.
  • #3
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    Никой не ни ги "праща", ами сами ходим да си ги събираме из оказионите и пак добре, че иначе като в Куба - 40/50 годишни дараци!
  • #2
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Много издръжливи ( преди 10 месеца )
    двигатели по 150 000км издържат - тамън да умрат или умират и ги пращат насам 180-200 000км и *** се радва
  • #1
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Бахура ( преди 10 месеца )
    На снимката е версията преди фейслифта. Която според мен е за предпочитане. Турбинираните бензини от периода са всеизвестни с проблемите си. Включая лошо проектиране и смяна на бутала и биели. Проблемът е решен едва след 2013 г. 1.6 BSE е непретенциозен, става за LPG, обаче е леко муден за това купе 1,3 тона. Трудно ще се намери на фейслифт версия. Стария 1.9 tdi, както и по-новия 2.0 tdi са доста по-добър избор откъм тяга. Особено ако търсите 4х4.