IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсите надеждна и достъпна кола, която не се чупи дори след 200 000 км?

Втората генерация на Skoda Octavia определено заслужава внимание

Искате нова кола, но предвид бюджета на средностатистическия българинн, тази кола трябва да е употребявана, а болшинството такива "нов внос" са на реални километри от над 200 000. Кои са най-добрите такива коли? Една от тях определено е Skoda Octavia. 


Skoda Octavia


Говорим за второто поколение на модела и по-конкретно за фейслифт версията на тази втора генерация. При тази Skoda итериорът е просторен, багажникът е огромен, окачването е здраво и най-важното не е скъпа... Има ли обаче минуси тази Octavia  и какви са те?

Формално това не е седан, а лифтбек, който е по-добър по отношение на практичност и функционалност. На пазара за употребявани автомобили у нас можете да намерите такава 13-14 годишна кола с реален пробег от около 200 хил. км. Ако търсите минимална цена, то ще трябва да се задоволите с ръчна скоростна кутия. Автоматиците са доста по-скъп, а и не се славят с особено добра надеждност.


Skoda Octavia


Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване на горивото и с ангренажен ремък. 1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно ангренажно задвижване и също е сред препоръчителните агрегати.

Той, подобно на BSE 1.6 със 102 конски сили също може да измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозния 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.


Skoda Octavia


Версиите с турбо 1.4, 1.8 или дизел 2.0 също не са лош вариант, но те са по-скъпи от гореспоменатите варианти. А и не са толкова издръжливи. Статистиката на TUV показва, че средно и трите турбо двигателя изкарват малко над 150 хиляди км.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дует с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива и  ако се борави внимателно с нея, може да издържи над 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква много прецизна поддръжка.


Skoda Octavia


Иначе втората генерация на Octavia, която се прави от 2004 до 2011 година е една от най-добрите коли от тези години. А фейслифтът е още по-добър. Вариантът комби пък е и още по-практичен. Окачването и каросерията са много стабилни, като броят на дребните повреди е малък. Тази кола е по-скъпа от Focus, например, но пък е по-здрава.


0 от 500
  • #47
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Кочо Честименски ( преди 2 седмици )
    Возил съм се на две различни Октавии първо поколение, таксита над 900 000 км. В отлично състояние. Возил съм се и в Ситроен Ц4 на 150 000 км, пак такси, пак купуван нов. Беше за ***.
  • #46
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Оставия ( преди 10 месеца )
    Не напразно си идва и с името Оставия да я оставиш и забравиш трябва да си луд или ептем да нямаш понятие от автомобили за да си закупиш подобен автомобил то Пасат 7 и той не си струва парите също нема много голема разлика между него и шкодилака хахахах не напразно им викат Вагини
  • #45
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Няма кола която да не се чупи,но всичко зависи от поддръжката и задкормилното устройство.Имам Меган на 250 х.км.,купуван от нов 2005г. преди 2 години смених във фирмения сервиз някои неща по окачването,че децата го ползваха,а те не го вардят и клеясали задни механизми на ръчната спирачка,но като цяло си е в топ състояние,а мотора е безупречен,както и електрониката.Така,че лоша кола няма,има немърливи собственици.
  • #44
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Голяма мъка . Набедени автомобили от ВАГ групата.
  • #43
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Голем смех ( преди 10 месеца )
    Много хубава била ама двигателите и калпави, скоростните кутии калпави. Това някакъв виц ли е? Тия недоразумения не изкарват и по 100000км без проблеми.
  • #42
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Vesel ( преди 10 месеца )
    Хаха,след 200 000км пробег пластмасите в купето тропат като чанове на Сурва.
  • #41
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Бесния ( преди 10 месеца )
    Колеги най здравата шкода е 1,9SDI -64 коня 670хилл.км карана само такси,така и я продадох.На 780хил.км я хвърлили на моргата защото вече много изгнила.
  • #40
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Шкода е най калпавата марка след дачия разбира се
  • #39
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен? ( преди 10 месеца )
    по-добре toyota/lexus
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Леле точно пък SKODA на skoda-та ми пада два пъти е скоростния лост на земята на която скорост бях включил с нея се прибрах нито на Москвич нито на Лада ми се е случвало такова нещо имаше някакъв гумен тампон и някаква ябълка отдолу късаха се от студа влизаше вода и кал и ябълката се разглобяваше. И така на всеки две години и половина накрая разкарах на петата година.