IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Търсите надеждна и достъпна кола, която не се чупи дори след 200 000 км?

Втората генерация на Skoda Octavia определено заслужава внимание

Искате нова кола, но предвид бюджета на средностатистическия българинн, тази кола трябва да е употребявана, а болшинството такива "нов внос" са на реални километри от над 200 000. Кои са най-добрите такива коли? Една от тях определено е Skoda Octavia. 


Skoda Octavia


Говорим за второто поколение на модела и по-конкретно за фейслифт версията на тази втора генерация. При тази Skoda итериорът е просторен, багажникът е огромен, окачването е здраво и най-важното не е скъпа... Има ли обаче минуси тази Octavia  и какви са те?

Формално това не е седан, а лифтбек, който е по-добър по отношение на практичност и функционалност. На пазара за употребявани автомобили у нас можете да намерите такава 13-14 годишна кола с реален пробег от около 200 хил. км. Ако търсите минимална цена, то ще трябва да се задоволите с ръчна скоростна кутия. Автоматиците са доста по-скъп, а и не се славят с особено добра надеждност.


Skoda Octavia


Базовият двигател 1.4 (80 к.с.) е доста капризен и не особено издръжлив. Най-добрият избор е 8-клапанният BSE 1.6 със 102 конски сили с разпределено впръскване на горивото и с ангренажен ремък. 1.6 BLF със 115 конски сили има 16 клапана, директно впръскване и верижно ангренажно задвижване и също е сред препоръчителните агрегати.

Той, подобно на BSE 1.6 със 102 конски сили също може да измине 300-350 хил. км, но на много по-висока цена от непретенциозния 8-клапанов двигател, който има само един системен проблем - изтичане на въздух през пукнатини в пластмасовия колектор.


Skoda Octavia


Версиите с турбо 1.4, 1.8 или дизел 2.0 също не са лош вариант, но те са по-скъпи от гореспоменатите варианти. А и не са толкова издръжливи. Статистиката на TUV показва, че средно и трите турбо двигателя изкарват малко над 150 хиляди км.

Роботът DSG-7 , съчетан с 1.4 TFSI, е дует с кратък живот. Ръчната скоростна кутия е много издръжлива и  ако се борави внимателно с нея, може да издържи над 300 хиляди км. Шестстепенната автоматична AQ250 (Aisin TF-60SN) издържа над 250 хиляди км, но изисква много прецизна поддръжка.


Skoda Octavia


Иначе втората генерация на Octavia, която се прави от 2004 до 2011 година е една от най-добрите коли от тези години. А фейслифтът е още по-добър. Вариантът комби пък е и още по-практичен. Окачването и каросерията са много стабилни, като броят на дребните повреди е малък. Тази кола е по-скъпа от Focus, например, но пък е по-здрава.


0 от 500
  • #37
    8 rate up comment 2 rate down comment
    За всезнайкото #34 ( преди 10 месеца )
    За чий х.. ти е джип,като то в Бг сняг няма,един път валя досега,да карам кола,а да поддържам две,а и да правя бензиностанциите играчи,щото си погорват да,няма кво да се крием,два диференциала да поддържам,и предница и задница да поддържам,щото на леките коли да пипнеш нещо по задницата е рядкост,гумите два пъти по-скъпи,карай си джипа със здраве
  • #36
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колега, дизел отпреди15-20години си е престъпление, след Е6 малко ги вкараха в час, но пък за градско ще го разсипеш за нула време
  • #35
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нямам представа що за издръжлив автомобил е точно този, но помня като ги пуснаха за таксиметрови във Велико Търново, чакахме някой да се качи на тази преди тях за да се возим удобно.
  • #34
    10 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Шкода Оставия предлагате и то на близо 20 години, сори ама хората вече търсят джипове тези пушещи дизеляци само някакви закъсали полуграмотни неандерталци ги търкалят, спрете ги от движение веднага.
  • #33
    6 rate up comment 4 rate down comment
    смех ( преди 10 месеца )
    Със 105 коня не си искал гумите.Тая държава верно е цирк от слабо умни
  • #32
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Павел ( преди 10 месеца )
    Изкарвали малко над 150 000... Моята е на 400 000
  • #31
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Skodillac ( преди 10 месеца )
    Шкодилак мк2 2005-2008 с 1.9 tdi 105 конски сили е най-здравият мотор на VAG(vw/audi grup)над половин милион км е моят и има още мъгел,нищо не е сменяно по турбо скорости и двг.Не си иска гумите направо ги пали.Водната помпа я смених с ангренажите чак на 450 хил.км беше като нова...За който двг нищо не се споменава в статията.Не се доверявайте на един инфо източник при търсене на личен автомобил.
  • #30
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Skodillac ( преди 10 месеца )
    Шкодилак мк2 2005-2008 с 1.9 tdi 105 конски сили е най-здравият мотор на VAG(vw/audi grup)над половин милион км е моят и има още мъгел,нищо не е сменяно по турбо скорости и двг.Не си иска гумите направо ги пали.Водната помпа я смених с ангренажите чак на 450 хил.км беше като нова...За който двг нищо не се споменава в статията.Не се доверявайте на един инфо източник при търсене на личен автомобил.
  • #29
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Коко боса ( преди 10 месеца )
    Атарар-атар- алюпатар
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Никола ( преди 10 месеца )
    Какви са тези журналисти некадърници ве