Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.
Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Второто поколение на X-Trail е последното, в което можете да получите класически хидротрансформатор - след това с пълна сила настъпват вариаторите. При това класическият автомат тук е достъпен само в доста скъпата комбинация с двулитров дизел (150 или 173 коня) и задвижване на четирите колела.
Компенсация за по-високата цена е доста добра издръжливост. Дизеловият агрегат M9R е един от най-здравите. Ангренажната верига издържа 250-300 хиляди километра. Самият мотор е с чугунен блок и може да направи половин милион. Горе-долу такъв е и ресурсът на автоматичната трансмисия Jatco JF613E - стига да положите известни грижи за нея.