Песента на двигателя с вътрешно горене далеч не е изпята: в Европа те ще се произвеждат още около десетилетие, на други места - и по-дълго, да не говорим, че ще са нужни още доста години, преди съществуващият автопарк да бъде изцяло подменен. А и след това ще останат олдтаймерите и колекционерските коли, интересът към които расте неудържимо.
М12 на BMW, който доминираше по пистите на Formula 1 в началото на 80-те, бе създаден на базата на скромния М10. Разликата между двата мотора бе над 1200 коня
Но въпреки всичко това е ясно, че славната епоха на ДВГ е към своя край. По този повод експертите на Autoweek класираха своите 13 бензинови мотора, за които ще им е най-мъчно в бъдещата електрическа ера, и които според тях си заслужава са се помнят. Самите автори признават, че класацията е силно субективна. Но тя е добра основа да помислим и да направим същата за себе си. Вие кои двигатели бихте помнили? Споделете ни в коментарите.
10 бензинови двигателя, за които ще ни е мъчно (ГАЛЕРИЯ):
BMW не бе произвеждала двигател с 4 цилиндъра от 30-те години, когато през 1962 представи легендарната Neue Klasse с новия М10. Компактен, но изключително надежден, този агрегат с горен вал (SOHC) бе в основата на най-масовите модели на баварците в продължение на три десетилетия, чак до 1988, когато бе заменен от М40. Негова версия с турбо (M12) дори се състезаваше във Формула 1 и развиваше 1400 конски сили, донасяйки на Нелсон Пике световната титла през 1983.