IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6 "джипа" на старо с много здрави автоматици

Никакви двойни съединители и вариатори: тези машини разчитат на добрия стар хидротрансформатор

Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.
   
  
автоматик, Mazda CX-5
   
     
Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
   
    
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):


  
   

 

 

0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 14 ( преди 3 месеца )
    Тук си прав. Дори и в момента спестяват. Например от инверторите - най-ефективни са с елементи от силициев карбит, но те са и по-скъпи. В евтините модели слагат други, като това е една от причините да имат по-малък пробег. Същото важи за електродвигателите. По-евтините имат по-ниска ефективност. Нисан пък вече две поколения пестят от охлаждане, а резултатът е поразителна деградация на батерията. Ако спестят и от охлаждане на силовата електроника, ще започне да пука като пуканки, дори да е добра.
  • #18
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до 15 ( преди 3 месеца )
    Напротив, на Land Cruiser автоматикът си има проблеми. Аз лично познавам човек с повреден в гаранция, при това каран лекичко, но има и много други. Не е най-лошият, но не е и кой знае колко добър. Не вярвай на приказки за "неубиваема" кола - такава няма.
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак сте преписали грешно от някъде. Как Куга II ще има проблеми до 2012г., като производството му започва от края на същата. Най-здравата кутия на Куга е 5 степенен автоматик на Айсин, който се монтира и на Волво, върви с Куга I и 2.5 турбо мотора с 200 коня на Волво.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    v-1 ( преди 3 месеца )
    Аз и на мойта кола мога да си сменям скоростите когато поискам, ама това не значи че СК е ръчна. И във Ф1 за информация, също СК не е ръчна, нищо че състезателят я сменя когато той реши... Нещо не са ви ясни дефинициите за ръчна и автоматична СК.
  • #15
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Мисля че последните години 8 степенната ZF се доказа като надеждна. Toyota също имат много добри кутии. Не съм чул досега някой да е счупил скоростна кутия на Land Cruiser или 4Runner.
  • #14
    25 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 3 месеца )
    До 12 - проблемът не е в СК - те са измислени отдавна и са ясни. Проблемът е в бизнес модела. След време някой мениджър ще открие, че ще спести 100 млн и ще вземе 10% от тях като премия, ако вложи по-малко материали в ел.двигателя и след време тук ще четем - "6 джипа на старо с много здрави ел.двигатели"
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Абсолютно съм съгласен с този под мен. Какво да мислим автоматиците, като най-добре да ги няма. Въпросът е, че в България ще мине много време преди да можем масово да си позволим електрически автомобили. Пак ще караме бракуваните коли на запада и ще мърморим колко било хубаво едно време.... москвича.
  • #12
    13 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Защо спорите за скоростни кутии? Цялата идея за скоростната кутия е смехотворна - кръпка, измислена, за да замаже един от огромните недостатъци на ДВГ. Най-добрата СК е никаквата. Търпение - още няколко години и електромобилите ще обезсмилят всички ДВГ, а не само 80% от тях, както е сега.
  • #11
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    v-1, че то трябва и като маймунка да въртиш волана наляво-надясно. Що просто не сядаш отзад. *** в 22 век само ще гледаш през прозореца. .....и във всички спортове състезателят сам сменя предавките и момента, в който да го направи.
  • #10
    12 rate up comment 14 rate down comment
    v-1 ( преди 3 месеца )
    До 7Ръчни китии, и да буташ като маймунка този лост напред назад :)))Те може да са надеждни, ама вече сме в 21 век не по време на втората световна война.и в кои състезателни автомобили са ръни скоростите? Във Ф1 :) ?