IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20-те най-здрави коли на 10 години според TUV

На дъното по надеждност са не само бюджетни модели, но и някои доста скъпи лимузини и SUV

Навремето се шегувахме, че TUV прави класациите си за надеждност само за автомобили до 10-годишна възраст, защото след това те вече са в България. Но в последните години и германците все по-често са принудени да се ориентират към втората ръка, а средната възраст на колите по пътищата на Федералната република скочи от 7 на 10 години.

След като ви представихме резултатите от доклада за 2024 година в категорията на 12-13-годишните автомобили, сега идва ред на 10-11-годишните (тоест произведени през 2012-2013).


20-те най-здрави коли на 10 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):


      
   
Само едно важно уточнение от самите автори на класацията: класирането на отделните модели зависи не само от качеството на производство, но и на сервизната им мрежа. Марки като Audi, Mercedes, Volkswagen и Mazda например имат развита мрежа в Германия и строго следят за сервизните интервали. Затова техните модели се явяват на техническите прегледи в ТUV с вече отстранени недостатъци - и съответно резултатът им е по-висок. Марки с по-лошо обслужване, или пък използвани повече за служебни нужди, имат по-слаби резултати, без непременно да са по-чупливи.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A4/A5 - 19.8% повреди (168 000 км среден пробег), 21. Skoda Citigo - 19.8 (96 000), 23. VW Golf - 20.1 (137 000), 24. BMW X5/X6 - 20.4 (178 000), 25. Skoda Yeti - 20.5 (127 000), 26. BMW X3/X4 - 21.3 (152 000), 26. Opel Meriva - 21.3 (103 000), 28. Toyota Yaris - 21.4 (96 000), 29. Suzuki Swift - 21.6 (107 000), 30. Smart Fortwo - 21.7 (83 000), 31. Mercedes A-Class - 21.8 (95 000), 32. Seat Mii - 21.9 (97 000), 33. VW Beetle - 22.2 (102 000), 34. VW Up - 22.3 (98 000), 35. Ford B-Max - 22.6 (100 000), 36. Mazda 6 - 23.0 (151 000), 37. BMW 1/2 Series - 23.1 (131 000), 37. Mazda 2 - 23.1 (97 000), 37. Skoda Roomster - 23.1 (123 000), 37. VW Touran - 23.1 (160 000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. Toyota Auris - 23.2 (113 000), 42. Ford C-Max - 23.6 (181 000), 42. Skoda Superb - 23.6 (182 000), 44. Mazda CX-5 - 23.9 (130 000), 44. Mercedes C-Class - 23.9 (149 000), 44. VW Polo - 23.9 (109 000), 47. VW Caddy - 24.0 (154 000), 48. BMW 3/4 Series - 24.4 (164 000), 49. Skoda Fabia - 24.5 (114 000), 49. VW Tiguan - 24.5 (134 000), 51. Opel Astra - 24.8 (137 000), 52. Toyota Aygo - 25.1 (93 000), 53. Opel Adam - 25.2 (91 000), 53. Seat Leon - 25.2 (137 000), 55. Seat Alhambra - 25.3 (173 000), 56. Opel Mokka - 25.5 (110 000), 57. Suzuki SX4 - 25.8 (106 000), 58. Opel Corsa - 25.9 (103 000), 59. Hyundai ix20 - 26.0 (94 000), 60. Citroën C1 - 26.1 (94 000), 60. Ford Kuga - 26.1 (151 000), 60. Hyundai i10 - 26.1 (83 000), 60. Skoda Octavia - 26.1 (164 000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 64. Mercedes E-Class - 26.3 (179 000), 64. Opel Zafira - 26.3 (145 000), 66. Ford Fiesta - 26.8 (107 000), 67. Opel Insignia - 26.9 (170 000), 68. Peugeot 308 - 27.2 (131 000), 69. VW Sharan - 27.4 (181 000), 70. Seat Ibiza - 27.6 (121 000), 71. Hyundai ix35 - 27.8 (126 000), 71. VW Passat - 27.8 (190 000), 73. Kia Rio - 28.1 (109 000), 74. Citroën Berlingo - 28.2 (139 000), 75. Ford Ka - 29.2 (90 000), 75. Ford Focus - 29.2 (190 000), 77. Kia Picanto - 29.3 (88 000), 78. BMW 5/6 Series - 29.4 (184 000), 78. Renault Scenic - 29.4 (121 000), 80. Ford S-Max - 30.1 (175 000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 81. Hyundai i30 - 30.2 (124 000), 81. Kia Ceed - 30.2 (122 000), 83. Nissan Micra -30.3 (90 000), 84. Fiat 500 - 30.5 (89 000), 85. Hyundai i20 - 30.9 (104 000), 86. Kia Sportage - 31.2 (129 000), 87. Nissan Qashqai - 31.6 (132 000), 88. Ford Galaxy - 31.7 (181 000), 89. Ford Mondeo - 32.3 (176 000)
   
    
Ford Mondeo 2012
   
    
На дъното, освен обичайните бюджетни френски и италиански модели, се намират и някои коли от доста по-високи ценови сегменти - като Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Galaxy и Ford Mondeo. Любопитно е също, че Dacia Sandero и Dacia Duster въщност са по-напред в класирането от три модела на компанията-майка Renault.
  
   
10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ:
90. Peugeot 207 - 32.7% повреди (102 000 км среден пробег),
91. Dacia Sandero - 33.7 (106 000),
91. Dacia Duster - 33.7 (123 000),
93. Citroën C3 - 33.9 (101 000),
93. Renault Megane - 33.9 (137 000),
95. Fiat Panda - 34.2 (89 000),
95. Fiat Punto - 34.2 (106 000),
97. Renault Clio - 34.6 (103 000),
98. Dacia Logan - 35.5 (133 000),
99. Renault Twingo - 36.2 (95 000)
  
   

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Смях в залата ,и не ( преди 1 седмица )
    Тези пък....Точно пък А класата на Мерцедес ,е най голямото недоразумение на марката !Тази измишльотина няма нищо общо с Мерцедес ,освен емблемата!
  • #19
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Личен опит ( преди 4 месеца )
    Тюфаджиската стъкмация е ясна - ауди и мерцедес най здравите коли на планетата. Във всяка друга класация по света съвсем не е така. Много години бях фен на германските машини и смених 4 докато не попаднах по финансови причини на сегашния ми рено сценик 3 години доказва че е евтино , удобно и издържливо магаре пълно с екстри каквито нямах в бмв , ауди и ваген освен по безпроблемно от немските е и по здраво от маздата ми преди това. Ако някой ми го беше казал преди 5 години нямаше да повярвам
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Първи 20, последен 30 на 100 и не се уточнява какъв проблем, защото едно е скъсана верига друго е акумулатор за смяна, тези класации са за *** които ни докараха до тези кофти времена, не се спряхте да купувате дори най-големия бахур!
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    До 9 - забележката няма нищо общо с действителността! Мога да ти направя хиляди снимки на коли в Германия, които вече не са в гаранция и са в сервизи на други марки или независими сервизи. Като мине гаранцията, вече си избираш сервиза по цена, локация, удобен час който ти дават за обслужване!Ще има да почакате някой дето БМВто му е с 3 години фабрична гаранция, да ходи още 7 години в сервизите на БМВ на най-скъпото обслужване, само за да влезе в статистиката и съчиненията на TUV
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 5 месеца )
    До 7 - Бъстъре, даже като пишеш анонимно си личи че си ти!Поне не пиши коментари с различни никове или анонимно по едно и също време под различни статии, че се издаваш! Ако нямаш с какво да обориш мнението ми за "статистиките" на TUV и фаворизирането от тях и от ADAC на немските марки във всичките им статии и "статистики", поне не размивай темите с личните си проблеми с психиатричните заведения!
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до 9 ( преди 5 месеца )
    Всъщност тази забележка е напълно измислена. Всички марки в тази класация имат развита сервизна мрежа в Гемания и никоя от тях не следи какво се случва с колата, след като и изтече гаранцията, какъвто е случаят с 10-годишните коли (освен ако няма сервизни акции). Ако беше вярна, марки като Мазда и Хюндай, които по едно време даваха 7-8 години гаранция, щяха да са винаги в челото, защото със сигурност са обслужени в официален сервиз - искаш-не искаш.
  • #14
    7 rate up comment 4 rate down comment
    до 12 ( преди 5 месеца )
    Защото никога не си карал нов немски автомобил. Или според теб проблемите на 15-годишен автомобил, 3-та ръка, на 350 хил. км, "нов внос", на който никога не сменяно маслото в Италия, се отнасят директно за нови автомобили с 15 г. по-нов модел?
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Ххьхд ( преди 5 месеца )
    Колкото и да ви се струват неточни, все пак това са някакви данни, резултат от проучване. Не са преразкази на комшии и квартални майстори.
  • #12
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Трудно мога да повярвам, че немски автомобил може да не създава проблеми в рамките на 2-3 години след закупуване.
  • #11
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тази класация се прави с 2 ясни директиви:1. всичко немско най-отгоре; 2. най-отдолу всички френски и корейски, защото точно те са конглокентите, които продават много. Особена директива има спрямо КИА и Хюндай, откакто тези коли започнаха да побеждават в сравнителни тестове всички останали! Те печелят в цял свят по качество и надеждност, само TUV вижте къде ги поставя!