IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

20-те най-здрави коли на 10 години според TUV

На дъното по надеждност са не само бюджетни модели, но и някои доста скъпи лимузини и SUV

Навремето се шегувахме, че TUV прави класациите си за надеждност само за автомобили до 10-годишна възраст, защото след това те вече са в България. Но в последните години и германците все по-често са принудени да се ориентират към втората ръка, а средната възраст на колите по пътищата на Федералната република скочи от 7 на 10 години.

След като ви представихме резултатите от доклада за 2024 година в категорията на 12-13-годишните автомобили, сега идва ред на 10-11-годишните (тоест произведени през 2012-2013).


20-те най-здрави коли на 10 години според TUV (ГАЛЕРИЯ):


      
   
Само едно важно уточнение от самите автори на класацията: класирането на отделните модели зависи не само от качеството на производство, но и на сервизната им мрежа. Марки като Audi, Mercedes, Volkswagen и Mazda например имат развита мрежа в Германия и строго следят за сервизните интервали. Затова техните модели се явяват на техническите прегледи в ТUV с вече отстранени недостатъци - и съответно резултатът им е по-висок. Марки с по-лошо обслужване, или пък използвани повече за служебни нужди, имат по-слаби резултати, без непременно да са по-чупливи.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi A4/A5 - 19.8% повреди (168 000 км среден пробег), 21. Skoda Citigo - 19.8 (96 000), 23. VW Golf - 20.1 (137 000), 24. BMW X5/X6 - 20.4 (178 000), 25. Skoda Yeti - 20.5 (127 000), 26. BMW X3/X4 - 21.3 (152 000), 26. Opel Meriva - 21.3 (103 000), 28. Toyota Yaris - 21.4 (96 000), 29. Suzuki Swift - 21.6 (107 000), 30. Smart Fortwo - 21.7 (83 000), 31. Mercedes A-Class - 21.8 (95 000), 32. Seat Mii - 21.9 (97 000), 33. VW Beetle - 22.2 (102 000), 34. VW Up - 22.3 (98 000), 35. Ford B-Max - 22.6 (100 000), 36. Mazda 6 - 23.0 (151 000), 37. BMW 1/2 Series - 23.1 (131 000), 37. Mazda 2 - 23.1 (97 000), 37. Skoda Roomster - 23.1 (123 000), 37. VW Touran - 23.1 (160 000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 41. Toyota Auris - 23.2 (113 000), 42. Ford C-Max - 23.6 (181 000), 42. Skoda Superb - 23.6 (182 000), 44. Mazda CX-5 - 23.9 (130 000), 44. Mercedes C-Class - 23.9 (149 000), 44. VW Polo - 23.9 (109 000), 47. VW Caddy - 24.0 (154 000), 48. BMW 3/4 Series - 24.4 (164 000), 49. Skoda Fabia - 24.5 (114 000), 49. VW Tiguan - 24.5 (134 000), 51. Opel Astra - 24.8 (137 000), 52. Toyota Aygo - 25.1 (93 000), 53. Opel Adam - 25.2 (91 000), 53. Seat Leon - 25.2 (137 000), 55. Seat Alhambra - 25.3 (173 000), 56. Opel Mokka - 25.5 (110 000), 57. Suzuki SX4 - 25.8 (106 000), 58. Opel Corsa - 25.9 (103 000), 59. Hyundai ix20 - 26.0 (94 000), 60. Citroën C1 - 26.1 (94 000), 60. Ford Kuga - 26.1 (151 000), 60. Hyundai i10 - 26.1 (83 000), 60. Skoda Octavia - 26.1 (164 000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 64. Mercedes E-Class - 26.3 (179 000), 64. Opel Zafira - 26.3 (145 000), 66. Ford Fiesta - 26.8 (107 000), 67. Opel Insignia - 26.9 (170 000), 68. Peugeot 308 - 27.2 (131 000), 69. VW Sharan - 27.4 (181 000), 70. Seat Ibiza - 27.6 (121 000), 71. Hyundai ix35 - 27.8 (126 000), 71. VW Passat - 27.8 (190 000), 73. Kia Rio - 28.1 (109 000), 74. Citroën Berlingo - 28.2 (139 000), 75. Ford Ka - 29.2 (90 000), 75. Ford Focus - 29.2 (190 000), 77. Kia Picanto - 29.3 (88 000), 78. BMW 5/6 Series - 29.4 (184 000), 78. Renault Scenic - 29.4 (121 000), 80. Ford S-Max - 30.1 (175 000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 81. Hyundai i30 - 30.2 (124 000), 81. Kia Ceed - 30.2 (122 000), 83. Nissan Micra -30.3 (90 000), 84. Fiat 500 - 30.5 (89 000), 85. Hyundai i20 - 30.9 (104 000), 86. Kia Sportage - 31.2 (129 000), 87. Nissan Qashqai - 31.6 (132 000), 88. Ford Galaxy - 31.7 (181 000), 89. Ford Mondeo - 32.3 (176 000)
   
    
Ford Mondeo 2012
   
    
На дъното, освен обичайните бюджетни френски и италиански модели, се намират и някои коли от доста по-високи ценови сегменти - като Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Galaxy и Ford Mondeo. Любопитно е също, че Dacia Sandero и Dacia Duster въщност са по-напред в класирането от три модела на компанията-майка Renault.
  
   
10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ:
90. Peugeot 207 - 32.7% повреди (102 000 км среден пробег),
91. Dacia Sandero - 33.7 (106 000),
91. Dacia Duster - 33.7 (123 000),
93. Citroën C3 - 33.9 (101 000),
93. Renault Megane - 33.9 (137 000),
95. Fiat Panda - 34.2 (89 000),
95. Fiat Punto - 34.2 (106 000),
97. Renault Clio - 34.6 (103 000),
98. Dacia Logan - 35.5 (133 000),
99. Renault Twingo - 36.2 (95 000)
  
   

0 от 500
  • #11
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тази класация се прави с 2 ясни директиви:1. всичко немско най-отгоре; 2. най-отдолу всички френски и корейски, защото точно те са конглокентите, които продават много. Особена директива има спрямо КИА и Хюндай, откакто тези коли започнаха да побеждават в сравнителни тестове всички останали! Те печелят в цял свят по качество и надеждност, само TUV вижте къде ги поставя!
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    четете ги статиите ( преди 11 месеца )
    4. Honda JazzСреден процент проблеми: 16.2%Среден пробег: 100 000 кмТази функционална и практична кола е единствената Honda, която е достатъчно масова в Германия да попадне в ранглистите на TUV
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    четете ги статиите. ( преди 11 месеца )
    Само едно важно уточнение от самите автори на класацията: класирането на отделните модели зависи не само от качеството на производство, но и на сервизната им мрежа. Марки като Audi, Mercedes, Volkswagen и Mazda например имат развита мрежа в Германия и строго следят за сервизните интервали. Затова техните модели се явяват на техническите прегледи в ТUV с вече отстранени недостатъци - и съответно резултатът им е по-висок. Марки с по-лошо обслужване, или пък използвани повече за служебни нужди, има
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    като чуя сервиз и почвам да бегам бате с двеста
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 3 ( преди 11 месеца )
    Толкова ще стигнат даже на психиатъра ти :) или в бизнеса с хигиената май не се полага пълно здравно обслужване?
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Ферари защо ги няма? Аиди ТТ го карат 1 на 100 хиляди човека.
  • #5
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Нищо изненадващо.TUV следва традициите.Това не е класация за надеждност,а рекламен каталог на немски автомобили.Има няколко японски модела и едно ВОЛВО,за да не е пропагандата съвсем очевидна.
  • #4
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Аз съм ( преди 1 година )
    Немските *** като Порше са най-чупливи . Моето Порше се чупи на 10 к . Аман от дървени немски трошляци .
  • #3
    9 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 година )
    До 2 - а като си харесаш сам коментара, по важен ли става! Някак си вече 8 години ползвам немски сервизи и TUV технически прегледи, и за толкова време в Германия, горе долу съм поразбрал някой неща! Още повече, че бизнеса ми е свързан с производители на автомобили и сервизите им и тук таме поназнайвам, сервизите на БМВ например какво дават за тия "статистики"!!!!!!!!!! Толкова удивителни дали ти стигат?
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Чук ( преди 1 година )
    Като сложиш удивителна, и става по-вярно, а?