Нищо не дава такова усещане за контрол върху автомобила, като ръчните скорости. Но дори и най-големите им почитатели, сред които сме и ние, охотно ще признаят, че в ежедневието автоматикът е далеч по-удобен. А и еволюцията на автопилотите и електронните асистенти означава, че дните на "ръчката" вече изтичат.
Има само един проблем: автоматичната трансмисия е не само по-скъпа, но и доста по-сложна - и съответно по-чуплива - от ръчната. За да не ви излезе удобството през носа, трябва да изберете някой от по-надеждните варианти. Тук цитираме 10-те най-надеждни класически автоматици с хидротрансформатор, класирани на базата на опита на международната верига от сервизи ASM. Имайте предвид обаче едно: и най-надеждният, добре изработен автоматик се нуждае от грижовна поддръжка. Въпреки че производителите на автомобили невинаги акцентират върху нуждата от нея.
10-те най-надеждни класически автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Къде се монтира: Когато 6HP дебютира през 2000 година, това беше първата 6-степенна автоматична трансмисия в света. ZF произведе над 7 милиона екземпляра, преди да я свали от конвейера през 2014 в полза на по-модерните 8-степенни кутии. Междувременно тя бе монтирана в какво ли не от BMW и Audi до Hyundai, Land Rover и Ford. Конкретно версията 6HP28 e от втората генерация, монтирана между 2006 и 2012 в BMW Серия 3, BMW серия 5, BMW Серия 6, BMW Серия 7, а също и в Jaguar XF и XJ.