Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.
Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.
Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
Те са неизбежни, когато между два работещи заедно детайла няма достатъчно пролука. Свиването на пространството между триещите се части пречи на смазката да попада там. От триенето детайлите се нагряват и се получават микроскопични "заварявания" между тях. В резултат започват да се откъсват миниатюрни частици. Не звучи кой знае колко страшно, но всъщност е достатъчно буталото да заклини и дори да се разруши. Същата съдба може да споходи мотовилките, цилиндровия блок и дори коляновия вал. И тогава единственият изход е основен ремонт на двигателя.