IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 прости правила, за да удължите живота на двигателя

Днешните мотори се износват по-бързо и са по-застрашени от надирания в цилиндрите. Ето как да ги избегнете

Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.
Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.
     
     
Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #10
    22 rate up comment 25 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    Тези, които твърдят, че новите коли и двигатели са по ненадежни от старите, нямат представа за какво говорят! През 70/80-те, още с покупката на нова Жигула, Москвич и к'вото имаше, започваха "консултации" с колеги, приятели, "майстори" за подготовка на основен ремонт, ама на колко се правел 70-80 х.км, кои били с ризи, а другите трябвало шлайф на цилиндрите - първи/втори/трети, само със смяна на сегменти става ли и т.н.! Да не говорим, за ел. проблеми и пишман гаражние майстори !
  • #9
    40 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Слагайте добавки за масло, сменяйте го на 9000 заедно с филтрите и мотора няма да има ядове. Може добавка за дюзи. Окачването няма как да го спасите защото караме на ужасни пътища пълни с дупки.
  • #8
    33 rate up comment 10 rate down comment
    123 ( преди 10 месеца )
    Контролираното качество си казва думата. колите се правят, за да изкарат гаранцията, а след нея, като започнат проблемите и скъпите ремонти да се принудиш да си купиш нова и нова и нова каляска, която, колкото е по-нова, толкова е по-скапана и трошлива. Колкото до двигателите, едно време ги правеха от *** и цилиндрите бяха набити гилзи, които можеха да се разстъргват с хобел машини при появата на износване и задиране, а в краен случай се сменяха гилзите и моторите бяха вечни.
  • #7
    30 rate up comment 10 rate down comment
    До 6 ( преди 10 месеца )
    Да разбирам ли, че си си купил 20+ годишен автомобил, който смяташ да караш след 2030 година че и по-нататък, защото новите автомобили за нищо не стават?
  • #6
    58 rate up comment 27 rate down comment
    пропов ( преди 10 месеца )
    Дали не почнахте да прозрявате защо все по често стари коли на малко километри се продават за луди пари. Защото от как екото стана фактор No1, техниката е конструирана с огромни компромиси, даже противоречия. Нова кола?! Не, благодаря. Десетки хиляди евро за да угодя на Зелените мошеници и оная шизофреничка Грета - няма да стане.
  • #5
    15 rate up comment 64 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    За 300 хиляди км ако не сте сменили колата значи сте клош
  • #4
    31 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Статията не беше ли за двигателя? Като разбира се в заглавието не пише какъв е двигателя.
  • #3
    45 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Точно ако карате електромобил и ако искате да съхраните батерията трябва да държите батерията винаги между 20% и 80% или грубо казано реалния ви пробег е 60% на това което замерват в реални условия. Също да избягвате бързи зарядни, а ако нямате термопомпа която се грижи за температурата на батерията никога да не я зареждате веднага след каране и да тръгвате веднага след зареждане.
  • #2
    64 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    А ако карате електромобил има едно единствено правило. Просто зареждайте премиум ток, защото е по-качествен.
  • #1
    56 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    разбира се, спомага и това, че масово вече всичко е от алуминий и реагира на топлина, все едно е восък