IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 прости правила, за да удължите живота на двигателя

Днешните мотори се износват по-бързо и са по-застрашени от надирания в цилиндрите. Ето как да ги избегнете

Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.
Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.
     
     
Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #20
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 10 месеца )
    Най-много продължителното *** между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.Моля кажете кой *** преведе грешно това изречение?Полата на буталото се намира в долната част на буталото и по никакъв начин при работата на двигателя не се доближава до Горна мъртва точка.Това, от което се получава износване на цилиндрите се нарича бутални пръстени, които са между цилиндрите и буталата. Прочетете преди да превеждате!!!
  • #19
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дълговечни? Що за глупост? Дълготрайни разбирам но дълговечни няма как да е. Едно нещо или е вечно или не е, не може да е вечно за кратко или за дълго.
  • #18
    20 rate up comment 0 rate down comment
    хах ( преди 10 месеца )
    прости правила за удължаване живота на мотора - първо - малка кубатура (около 1л), после ТУРБИНА или ДВЕ , НАПРАВО 3 (за максимално удължаване на живота)
  • #17
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Хора, заредихме бензин догоре от Шел и на ниските обороти двигателят започна да вие като самолет все едно. На високите не си личи толкова.
  • #16
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Илко ( преди 10 месеца )
    Така и не се видя дори едно просто правило в тази статия да е написано.
  • #15
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Макс ( преди 10 месеца )
    Номер 14,, имах "Жигули" и бях едно от първите частни таксита в Пловдив. Да, по каталог първият ремонт трябва да се прави на 120 000. Но моето го отворихме на 350 000. И не защото не вървеше, азащото започна да гори много масло. По спомен по литър на 200-300км.
  • #14
    35 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Нямаше жигули или москвич на 200 000 км без ремонт. Доста се чудех дали да не пиша и 100 хиляди и щях да съм прав за повечето случаи но да речем че някой някак по късмет може да прехвърли стотака, но 200 000 беше абсолютно невъзможно да се мине както и да поддържаш автомобила. Затова точно с тези автомобили недейте дава примери за надежност. Иначе е вярно че по същото време се правиха и истински автомобили но това е съвсем друга тема
  • #13
    32 rate up comment 5 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    Самия факт, че се внасят коли на 200 х.км., а и на повече и оттам нататък се карат, говори ясно кои двигатели са по здрави! За такива километри, не си и мечтаеха преди 40 години или след два основни ремонта. Друг е въпросът за електрониката, но в случая обсъждаме механиката, не ли?!
  • #12
    35 rate up comment 5 rate down comment
    Вин ( преди 10 месеца )
    до#11 Правеха ремонт, понеже колите се караха докато десетилетия наред! Гледай Куба и не питай, какви коли се въртяха по пътя! Дори не писах, че ги започваше ръждата още на 2/3 години, а бяха семейна ценност! Имаше случаи на превантивно "запечатване" на дъното с епоксидна смола, докато не разбраха, че се напуква, задържа влагата и става мармалад:) Обикновено, всеки мъкнеше пълен комплект инструменти на път. И това при условие, е сега се кара много повече на дълги разстояния.
  • #11
    28 rate up comment 21 rate down comment
    до#10 ( преди 10 месеца )
    Не си много редовен, като ти чета глупостите. Едно време колите бяха не само по-здрави, но и можеше ремонт да им направиш и основен ремонт на двигател също да направиш и да продължиш да караш много дълго време. Сега колите са направени така, че не ремонтираш, а сменяш. Ти да знаеш да се прави основен ремонт на двигател на новите коли. Такова нещо не се прави, няма как да стане, а и да има как да стане някой не го прави, защото излиза много скъпо. Специалистите също казват,че старите са по-здрави