Животът ни все повече ускорява темпо - и това се отнася не само до хората и информационните технологии, но и до автомобилите. Само допреди 20-30 години цилиндрите и буталата на повечето автомобили бяха дълговечни и почти неподатливи на износване. Най-много продължителното триене между стените на цилиндрите и "полата" на буталото да образува т. нар. стъпало в района на горната мъртва точка.
Но след това двигателите започнаха да се променят бързо, за да станат по-екологични и по-леки. Тук потенциалните проблеми с цилиндрите са от друг характер, доста по-сериозни са и като цяло се появяват значително по-рано от "стъпалото". Става дума за надиранията по стените им.
Пет правила, за да удължите живота на двигателя (ГАЛЕРИЯ):
На най-висок риск е изложена онази страна на буталото, върху която действа силата на наклона на мотовилката (както е показано на тази графика на ZR). Затова инженерите приемат за оптимална онази конструкция на двигателя, при която откъм страната на по-високо натоварване на буталото е разположено впръскването, което е с по-ниска температура, а не значително по-горещият изпускателен отвор.
При напречно монтираните двигатели с дясно въртене най-голямо натоварване изпитва задната част на буталото. Съответно за по-издръжливи се смятат онези мотори, при които изпускателният колектор е разположен отпред. Добър пример е 1.6-литровият бензинов моторо GM Z16XER, монтиран в по-старите поколения на Opel Astra, Vectra и Zafira. В това отношение 2.5-литровият QR25DE на Nissan е по-правилно построен (тоест подлага буталата на по-малко натоварване), отколкото, да речем, G4KD или G4FC на Kia/Hyundai.