Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.
Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Слабите места тук са фрикционите на хидротрансформатора и топлообменникът. Но проблемите с тях могат да се избегнат с редовна смяна на маслото на всеки 50,000 км. Някои експерти дори препоръчват да се подменя работната течност на трансмисията при всяко техническо обслужване. Излиза скъпо, но е доста по-евтино от ремонт на скоростна кутия.