Автоматикът е огромно удобство, в това няма спор. Освен това е все по-трудно да го избегнете: според едно проучване едва около една десета от кросоувърите на вторичния пазар след 2010 имат ръчни скорости.
Но освен това автоматикът е и още един потенциален източник на проблеми и скъпи ремонти. Това важи в особена степен за попуярните напоследък роботизирани кутии с двоен съединител, но също и за безстепенните вариатори, упорито използвани най-вече от японските производители. Ако търсите употребяван SUV модел с достатъчно останал ресурс, е най-добре да се ориентирате към класическия хидротрансформаторен автоматик. Ето шест модела на цена под 20,000 лева, където този агрегат се смята за надежден от експертите. Все пак задължителната в такива случаи уговорка: експертите говорят за статистика с големи числа. Тяхната препоръка не означава, че на конкретния автомобил, харесан от вас, трансмисията не е съсипана от брутална експлоатация и неадекватна поддръжка.
6 SUV модела на старо със здрави автоматици (ГАЛЕРИЯ):
Най-препоръчителният двигател при първото поколение на CX-5 е 2.5-литровият атмосферен бензин със 192 коня мощност - неособено икономичен, но пък забележително надежден. Трудно обаче ще го намерите за посочения от нас ценови диапазон. Най-евтино се предлага 2.2-литровият дизел, но причината са ред конструктивни дефекти като недобро захващане на дюзите и проблемна вакуумна помпа.
При това положение най-разумният избор е двулитровият бензин със 150 коня мощност. Той се комбинира с хидротрансформаторен автоматик FW6A-EL (или GW6A-EL) - съвместна разработка на Mazda и Aisin.