Мечтата на множество класически фенове на Mazda се сбъдна тази есен: компанията най-сетне възроди легендарния ванкелов двигател. Но не по начина, по който те очакваха: роторният агрегат се завръща като удължител на пробега в новата електрическа MX-30 R-EV . "Колела" разговаря с Тобиас Алберт, един от водещите инженери зад този проект.
8 въпроса за възродения ванкелов мотор на Mazda (ГАЛЕРИЯ):
Традиционно ванкеловите двигатели имаха две слабости: висок разход и високи емисии, от една страна, и относително по-кратък живот, от друга. Какво се е променило в това отношение?
- Ние на практика създадохме този двигател от нулата. Всички съотношения и измерения в него са променени. Увеличили сме ротора, но горивната камера е по-компактна. Имаме по-силно движение на въздуха вътре и с директното впръскване, което използваме, постигаме много равномерно разпределение на горивото в камерата. Затова и разходът, и емисиите са значително по-ниски от предишното ни поколение роторни двигатели.
- Ние на практика създадохме този двигател от нулата. Всички съотношения и измерения в него са променени. Увеличили сме ротора, но горивната камера е по-компактна. Имаме по-силно движение на въздуха вътре и с директното впръскване, което използваме, постигаме много равномерно разпределение на горивото в камерата. Затова и разходът, и емисиите са значително по-ниски от предишното ни поколение роторни двигатели.