Мечтата на множество класически фенове на Mazda се сбъдна тази есен: компанията най-сетне възроди легендарния ванкелов двигател. Но не по начина, по който те очакваха: роторният агрегат се завръща като удължител на пробега в новата електрическа MX-30 R-EV . "Колела" разговаря с Тобиас Алберт, един от водещите инженери зад този проект.
8 въпроса за възродения ванкелов мотор на Mazda (ГАЛЕРИЯ):
Г-н Алберт, очевидното предимство на ванкеловия двигател е неговата компактност, но какви други предимства ви накараха да се върнете към тази технология?
- Вече споменахте, че главното предимство на този двигател е неговият размер. Но също така и позицията на вала точно в средата на мотора. Това го прави много подходящ да работи като генератор.
- Вече споменахте, че главното предимство на този двигател е неговият размер. Но също така и позицията на вала точно в средата на мотора. Това го прави много подходящ да работи като генератор.