От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Тъй като Феликс Ванкел е германец, първите приложения на разработената от него технология, са тествани в Европа. Той си сътрудничи с производителя NSU от град Некарзулм, което му помага да разработи и усъвършенства идеята. Стига се дори дотам, че се произвеждат няколко модела с този двигател. Първия от тях е Spider от 1964 година, който е оборудван с двигател с един ротор с работен обем от 498 кубика, който развива 50 коня. За 3 години са направени малко под 2400 бройки.