От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Най-прочутият модел, поне сред европейските, с двигателя на Ванкел, е може би този, който най-добре подчертава основните недостатъци на младата технология като преждевременно износване на някои компоненти и висок разход на масло и гориво. Тук той има два ротора, работен обем от 995 кубика и мощност 115 к.с. Моделът е обявен за кола на годината през 1968 г. поради многото иновативни технически и стилистични елементи. За 10 години са произведени над 37 000 бройки.