От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Дори Mercedes се интересува от тази технология, която използва за 2 от 5-те прототипа от серия C111 от 1969 до началото на 70-те. Експерименталните автомобили са оборудвани с три и четири роторни двигателя, най-мощният от които има работен обем от 2,4 литра, който развива 350 к.с. при 7000 об/мин, а максималната скорост е 300 км/ч.