От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Френската компания произвежда малка серия от този експериментален модел, базиран на шасито на AMI 8, но преустроен на купе, с еднороторен Ванкелов двигател с работен обем малко под половин литър, развиващ 49 коня. Моделът, който има и опростена версия на хидро-пневматичното окачване на DS, е скъп за производство и са направени само 267 от планираните 500 бройки.