От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Дори Alfa Romeo проявява интерес към двигател, като накара екип техници да работят заедно с NSU за известно време. И тук усилията не бяха достатъчни за решаване техническите проблеми на двигателя, но някои модели като седана 1750 г. и Spider бяха оборудвани с прототипи с 1 или 2 ротора, развиващи около 50 и 130 коня. Те обаче остават само като експерименти, а след изоставянето на научните изследвания са унищожени.