От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Въпреки недостатъците, французите използват двигателя и през 1973 г. във версия на компактния GS - с два ротора (оттук и името "GS Birotor"), работен обем от 2 литра и мощност 107 к.с. Въпреки забележителното ускорение, автомобилът запазва проблемите с надеждността и разхода, до такава степен, че производството приключва след около 2 години и 900 продадени бройки.