От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Противоречивият компактен модел на American Motors Corporation е проектиран специално за използване на двигатели на Ванкел, които първоначално трябва да бъдат доставени от Curtiss Wright, а по-късно и от GM. Гигантът от Детройт обаче се отказа от развитието им поради обичайните проблеми, които дава. В крайна сметка са направени само няколко експериментални двигателя, а за производствените модели се използват конвенционални 6- и 8-цилиндрови агрегати.