От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Принуден да се откаже от намерението да постави двигателя на серийни модели (включително Chevrolet Vega) поради невъзможността за адекватна настройка, GM продължава да работи по него известно време, като го монтира и върху някои прототипи на състезателни модели. След това го поставя и на Chevrolet Aerovette от 1976 г., при който мощността достига 420 коня.