От Cosmo до RX-8, без да забравяме 787B, който дори спечели "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г., най-известните автомобили, използвали ротационния двигател на Ванкел, са на Mazda. Компанията от Хирошима всъщност е тази, която продължи развитието му най-голяма всеотдайност - толкова много, че все още планира да използва отново този двигател (който излезе от производство с RX-8) в своите хибридни и електрически системи за задвижване. Болезнената история на двигателя премина през няколко производители (включително на мотоциклети), които се опитаха да го приемат, макар повечето от тях да не надхвърлиха експерименталната фаза. Ето всички не-японски модели автомобили, които изпробваха ротационния двигател.
Кои са тези модели - в галерията:
Дори в Русия двигателят събуди известно любопитство до такава степен, че са направени малък брой от прочутите Лада "Жигули", любимата местна версия на Fiat 124. Те са оборудвана с двигател с 1 ротор и мощност от около 70 коня, като се взимат интересни решения срещу проблемите с износването и смазването. Твърди се, че са направени около 250 бройки, както и толкова от Лада "Самара", този път с 2 ротора и мощност 130 коня. Голяма част от тях са предоставени на КГБ и милицията.