IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15-те най-велики коли на Mazda в историята

Най-оригиналната японска автомобилна компания навърши 100 години

Точно преди 100 години, през 1920, в японския град Хирошима е регистрирана компанията Toyo Cork Kogyo, която отначало произвежда синтетичен корк, после инструменти и компоненти за машиностроенето. Голямата депресия я докарва до фалит и оздравителният план включва преминаването към производство на превозни средства - отначало моторизирани рикши, а после и автомобили. Така се ражда Mazda, наречена в чест на зороастрийското божество на светлината Ахура Мазда (а и защото името звучи сходно с фамилията на основателя Джуджиро Мацуда).
  
  
Еunos Cosmo
Eunos Cosmo - един от най-редките и най-интересни модели на Mazda. При първите тестове европейски журналисти обявяват, че качеството на возене е като в Rolls-Royce


Столетие по-късно тази относително малка японска компания си остава един от най-смелите и оригинални играчи в световната автомобилна индустрия, склонен винаги да прави нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общото мнение. В чест на юбилея нека си припомним и 10 от най-забележителните модели, излизали от Хирошима.


15-те най-важни модела в историята на Mazda (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 1 месец )
    а ти пък си само морон, без окси :-Р
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Самото заглавие е оксиморон, а номер 10 го е казал много кратко и ясно.
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Винаги са имали интересни модели, а от последните години всичките шестици са били много добри .
  • #17
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Брандо ( преди 1 месец )
    Аз съм фен на Мерцедес, но последната Мазда 6 определено е красива външно, а интериора макар да наподобява на БМВ 5, също е много приятен ! Това, което цял живот ще помня е, че четири месеца след атомната бомбардировка , завода отново започва производството на автомобили ! Тойота прави същото !
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Маздин ( преди 1 месец )
    Не знам дали са скапани, но аз притежавам две мазди и още няколко немски и американски возила. Само маздата ми е кеф да я карам, не обслужвам, и е категорично най-добрата като замисъл кола в класа си в света и няма по-добър аналог на пазара повече от 15 години. Може би, защото е конструкция без аналог в класа си. От Форд копираха неуспешно модела, но не се получи. Не смея да я сменя с напарфюмирани псевдо джендърски СУВ и си я карам макар и стаичка.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До "разбирачите ( преди 1 месец )
    Какво всъшност им е толкова калпавото на Маздите? Освен че имаха период на ръждиви модели, (както и Мерцедес)
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    JDM ( преди 1 месец )
    Освен това НЯМА по-животинска кола от роторна RX7 FD с турбина колкото двигателя, която хвърля огън на 4 метра. Супри мупри са като да сравняваш граничарско куче с див вълк. Неслучайно редбул правят чудесата с такава
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    KLZE ( преди 1 месец )
    Да няма MX6 с шестака KLZE? Да няма Xedos 6 или 929. Това е несериозно!
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо Мазда да е по-калпава от ферари? Мазда не е толкова ексклузивна. Но по-калпава... Ферари са с отвратителна сглобка, страшно капризни, скъпи и изискващи внимание автомобили. И не стават за всекидневно каране. Не ме разбирай погрешно, не хейтя ферари. Ама какво значи калпава
  • #11
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най-оригиналната не само японска автомобилна компания. Сега всичко е много еднообразно и комерсиално. Хубава или лоша, ако и другите компании бяха по-смели като Мазда и правеха нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общото мнение, за нас всички щеше да е по-добре.