IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Историята на Mazda започва ... с мотоциклетен пробег

През 1977 година два хечбека 323 изминават 17 000 км от Хирошима до автосалона във Франкфурт

Цялата история на Mazda, която тази година празнува вековен юбилей, е неразривно свързана с инженерните иновации. Компанията винаги се е опитвала да подчертае възможностите на подобен инженеринг, не само като рекламира своите автомобили, но и като ги тества в трудни и екстремни условия. А такива условия винаги са били автомобилният спорт и дългите преходи за издръжливост.


Mazda


Всъщност, такава философия е възприета от компанията още в зората на нейното формиране, преди да започне да прави автомобили. Стартирайки с производството на коркови коркови тапи през 20-те години на миналия век, основателят на компанията Дзудзиро Мацуда много бързо се преориентира към производството на технически продукти. И през 1931 г. от фабриката в Хирошима илизат първите бройки триколесни товарни мотоциклети Mazda-Go.

Първото "моторно превозно средство“ има модерни решения като задна предавка и диференциал. Товарната триколка се задвижва от двигател с обем 482 куб. см и мощност 9,4 к.с. Новият транспорт става популярен, защото позволява бързо и удобно превозване на малки товари (а не с помощта на товарни колички и рикши). И е сравнително евтин. Въпреки това, Mazda организира пробег, за да покаже издръжливостта и непретенциозността на Mazda-Go.


Mazda
Петте мотоциклета Mazda-Go след финала в Токио

В рекламната акция участват пет мотоциклета, които успешно изминават маршрута от Кагошима до Токио с дължина 2700 км. Всъщност, Mazda се превръща в пионер в рекламните акции от този вид, като поставя началото на тяхната огромна популярност. Е, разбира се, продажбите след този пробег скачат до небесата! Оттогава автомобилната компания от Хирошима се опитва именно чрез подобни събития да промотира всичките си продукти.

Тридесет години след този революционен пробег, Mazda избира едно от най-трудните автомобилни състезания, за да покаже новия си иновативен спортен модел, Mazda Cosmo 110S. Пуснат в производство през 1967 г., автомобилът-комета, както още го наричат, е първият в света с роторен двигател (договорът с NSU за доставка на такъв е подписан от Mazda през 1961 г.). А името си Cosmo 110S получава в чест на модерната през 60-те години космическа тема. Участието в състезанието е необходимо за популяризирането на модела на европейския пазар, както и за показване (по-скоро доказване) надеждността на двигателя. Така през 1968 г. Mazda Cosmo 110S участва в Marathon de la Route - 84-часова (!) гонка на прочутата писта "Нюрбюргринг".


Mazda
Mazda Cosmo 110S по време на състезанието на писта "Нюрбургринг"

Изтощителният маратон никак не е лесен: един от двата автомобила Cosmo претърпява инцидент и отпада, но вторият финишира четвърти, като губи само от Porsche 911 и Lancia Fulvia, едни от най-добрите европейски спортни автомобили по онова време. Така Mazda, роторният двигател и зашеметяващият Cosmo оставят своя отпечатък в историята, а това грандиозно участие в автомобилния спорт се превръща в забележителна глава, в която Mazda изминава пътя от използването на роторния двигател до спечелването на "24-те часа на Льо Ман" през 1991 г.

През 1977 г., за да промотира новата Mazda 323, първият хечбек в историята на компанията, два такива модела изминават пътя от фабриката в Хирошима до автомобилното изложение във Франкфурт за европейската им премиера. А това са почти 15 хиляди километра! Въпреки трудния маршрут, лошите пътища и убийственото темпо, Mazda 323 стигна до финала почти без повреди - вниманието на пресата към новия модел е осигурено! Страхотна реклама за автомобил, подготвяща се за премиерата си.


Mazda
Mazda 323 лети към европейската си премиера на автомобилното изложение във Франкфурт


Този пробег толкова много вдъхновява служителите в Mazda, че те го повтарят още няколко пъти. През 1990 г. шест автомобила (626, 323 и микробуси E2200) изминават пътя от Хирошима до германската централа на Mazda в Леверкузен. А през 2013 г. наследникът Mazda3 измина разстоянието от Япония до Германия, като зад волана на автомобилите бяха журналисти от всякакви страни.

Снимки: Mazda

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Торашко ( преди 1 ден )
    Аз съм фен на Мазда,останаха един от малкото независими производители.Добре ,че се отърваха от сътрудничеството с Форд,иначе нямаше да издържат. Имах Мазда 6 2.0 ка бензин,двигател на Форд. Еми гореше масло ня поразия.Както и да е ,след смяна на сегменти се оправи.Иначе ходовата част си е на Мазда,за три години грам не се разтропа по нашите читави улици.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Ха ха ( преди 2 дни )
    От 18 кубика вадят 9 коня...преди 90 години - ех, редакторееее
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    мазда, фиат и алфа са на евроинс, няма общо. но ти се свържи с оня другия конспиратор, който всяка статия мисли, че е платена от ВАГ, и си направете клубче
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 2 дни )
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До #1 ( преди 3 дни )
    Първо, тоя холдинг внася и други марки КИА и БМВ примерно. Същото конспиративно заключение ли имаш и за статиите за тези марки ? Второ, коментарите за Мазда, са каквито са и за другите марки, има и добри има и лоши, като за всяка марка. Трето, да си мислиш, че коментарите тук имат някакво значение за реномето на марката, е доста пресилено. Четвърто, писали са такива статии почти за всички марки. Това, което ти си забелязал си го премисли пак.
  • #1
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Преди да пишете глупости, проверете. Стар Моторс е част от Еврохолд.