IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mazda се нуждае от 2,8 млрд. долара, за да се спаси

Компанията поиска кредит от три големи японски банки

Компанията Mazda се оказа в много тежка ситуация заради пандемията от коронавирус. Японският производител се нуждае от спешен заем от 300 милиарда йени (около 2,8 млрд. щатски долара). Ръководството на Mazda вече е отправило искане до три от най-големите банки в Япония и по всяка вероятност, сделката ще бъде одобрена, съобщава агенция Reuters.


Mazda


Информация за това, че компанията се нуждае от тази сума, за да се измъкне от тежката ситуация се появи и в японското издание Nikkei. Официално нито от кредитните институции, нито от Mazda са коментирали възможната сделка. Очаква се, това да стане в четвъртък (14 май), когато японският производител трябва да обяви финансовия си отчет.

Пандемията от коронавирус принуди компанията Mazda да спре прозиводство в Япония, Мексико и Тайланд, като търсенето на нейни автомобили рязко спадна. За сравнително малката японска фирма това се оказа далеч по-тежко, отколкото за други производители. Работата е там, че Mazda инвестира огромни средства в разработката на нови 4- и 6-цилиндрови двигатели, като едновременно с това разработва и нова платформа със задно предаване.

На всичко отгоре, Mazda имаше финансови трудности още преди пандемията и по тази причина  реши, че през следващите 2 години няма да пуска нови модели на пазара, за да може да се съсредоточи върху сегашните си проекти. В резултат на това, продажбите на марката в Япония и САЩ спаднаха със 7,5%.

Впрочем, Mazda не е единственият производител, пострадал от разпространението на китайския вирус. Концернът Toyota поиска заем от банки в размер на 9,7 млрд. долара, а Nissan – на 4,7 млн. долара. В Щатите General Motors изтегли кредит от 16 млрд., а Ford получи 15,4 мрлд. От различни финансови източници.

Снимка: Carpix

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До #3 ( преди 3 години )
    Твойота работа май е на един мой преател му казали...
  • #7
    2 rate up comment 11 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Дай Боже да престанат да мъчат света и себе си с нелепите си коли.А на брачеда с теслата по долу, тсла хикога досега не еспечелила и цент.В страната на чудесата всичко е възможно
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 3 години )
    Страшни тъпотии си написал, по-големи глупости няма как да измисли някой.
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Че то ... ( преди 3 години )
    недоразумението наречено рено има нужда от над 5млр.? ама държавата-хранилница ще го изцоца и през тая криза! За това истинските коли си отиват а остават бокл**
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е що така...? Нали.... "невидимата ръка на пазара"...."свободно конглокиране".... "лошата държава".....пък сега.... дай пари!!!
  • #3
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-ически ( преди 3 години )
    Само Тесла печели от реални продажби.Полудърцавните перачници отиват в Историята.
  • #2
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Продажбите на Мазда не падат защото "компанията реши, че през следващите 2 години няма да пуска нови модели на пазара", а защото удовлетворението на купувачите е ниско, както показват изследванията на JD Power. Няма ли реклама от уста на уста, всеки продукт ще се провали. Тази тенденция върви от години: въпреки пускането на 2 нови компактни кросоувъра, продажбите не нарастват. Личният ми опит и този на приятели само подкрепя горното.
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Във всички държави с мощно автомбилостроене има държавни гаранции и дотации за автомобилните компании. Германия, Франция, САЩ, Япония, Китай. Това е кекав стратегически отрасъл, който все трябва да се подпира, било то директно от държавата или от частни банки с държавни гаранции. Единствено Англия пробва да пробва да спре държавните помощи, в резултат на което Астън, Ровър, БМС и прочие отидоха в небитието.