IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

15-те най-велики коли на Mazda в историята

Най-оригиналната японска автомобилна компания навърши 100 години

Точно преди 100 години, през 1920, в японския град Хирошима е регистрирана компанията Toyo Cork Kogyo, която отначало произвежда синтетичен корк, после инструменти и компоненти за машиностроенето. Голямата депресия я докарва до фалит и оздравителният план включва преминаването към производство на превозни средства - отначало моторизирани рикши, а после и автомобили. Така се ражда Mazda, наречена в чест на зороастрийското божество на светлината Ахура Мазда (а и защото името звучи сходно с фамилията на основателя Джуджиро Мацуда).
  
  
Еunos Cosmo
Eunos Cosmo - един от най-редките и най-интересни модели на Mazda. При първите тестове европейски журналисти обявяват, че качеството на возене е като в Rolls-Royce


Столетие по-късно тази относително малка японска компания си остава един от най-смелите и оригинални играчи в световната автомобилна индустрия, склонен винаги да прави нещата по свой собствен начин, без да се съобразява с общото мнение. В чест на юбилея нека си припомним и 10 от най-забележителните модели, излизали от Хирошима.


15-те най-важни модела в историята на Mazda (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #10
    7 rate up comment 33 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мазда - започнала като производител на фалшив корк и станала производител на фалшиви коли. Това е традицията!
  • #9
    5 rate up comment 25 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Не съм към никоя "фенгрупа". Само крайно необразован и глупав човек може да е сляп фен. Но не си прав. Има оригинални и добри коли (Порше, Ферари, някои модели на Алфа, СааБ и много др.), а има и оригинални и калпави коли (Мазда е сред тях, макар че повечето им модели са масови и калпави).
  • #8
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Има хора, които искат "добри" коли. Те са масовият консуматор. Има други хора: има такива, които искат "оригинални", има "мощни", има "спортни" и има скъпи. Ти като масов консуматор (без да те обиждам и не знаейки към немската, японската или друга фенгрупа си), би те задоволило нещо като ФВ или Тойота.Масова, добра кола за масови консуматори. Но има и други мнения. И там компании като Мазда, Алфа Ромео, Олдсмобил, Порш и други са наистина велики. Било то и недобри коли
  • #7
    36 rate up comment 4 rate down comment
    за ( преди 1 седмица )
    Едно е ясно - пред всеки модел на Мазда 3 във времето,голф е изглеждал като консервна кутия..
  • #6
    3 rate up comment 44 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Когато журналистът няма какво добро да каже за една компания, я нарича "оригинална". Хората не искат "оригинални" коли, а добри коли. Каквито Мазда не е имала и за секунда.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хммм.. ( преди 1 седмица )
    "...японски производител не бе печелил най-прочутото автомобилно състезание в света (и само още един го е правил след това, Toyota през 2018)."... Само да попитам автора - Кой печели състезанието 2019 година???
  • #4
    27 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Мазда Xedos 6 с V6 мотора. 90-те години този автомобил беше изпреварил времето си.
  • #3
    8 rate up comment 31 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "велики коли" и Мазда - това ми звучи като да речем: дървено желязо! Оксиморон се нарича!
  • #2
    4 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    звучиш като огорчен бивш - или настоящ? - собственик :) За пръв път чувам, че 626 е значим модел. За повечето хора и той, и близнакът му Форд Телстар са скучни, неестетични коли от 80-те, благополучно забравени
  • #1
    17 rate up comment 2 rate down comment
    асдфгйк ( преди 1 седмица )
    Къде е 626 GC? Далеч по-значим модел за утвърждаването на Мазда като напредничава и иновативна марка от обикновените 323-ки с по 1,3 двигатели миксер. 626 GC има толкова екстри и еволюции за времето си има 2.0 102/120 коня двигатели, пълни ел. пакети и екстри, липсващи в много коли от онова време.