Лоренцо Рамачоти не прилича на автомобилен дизайнер. Поне не на тези, които разпознаваме през последните години. Без черно яке, без квадратни очила, без позиционирани препратки към линиите на автомобила.
Рамачоти, с широкия си костюм и очила тип „Хари Потър“, изглежда по-скоро като учител по география, отколкото като Стив Джобс, и говори със самоиронизираща яснота, неподобаваща на един от най-уважаваните автомобилни дизайнери.
Но без Лоренцо нашият автомобилен пейзаж би изглеждал много, много по-скучен. Рамачоти започва кариерата си в Pininfarina през 1973 и остава в дизайнерската къща повече от 30 години, като неин директор по дизайна през последните две десетилетия. По това време той е отговорен за изработката на някои от най-красивите автомобили от последните години, включително Ferrari 456, 550 и Enzo, заедно с концепцията Maserati Birdcage и Peugeot 406 Coupe.
8 от най-интересните коли на Лоренцо Рамачоти (ГАЛЕРИЯ)
По думите му дори през 50-те и 60-те години Pininfarina има по-класически подход, докато Bertone действа „по-скандално“.
Визията на Bertone в Countach и Miura ражда скандалния дизайн на Lamborghini днес, а дизайнът на Pininfarina на Ferrari: по-класически, по-малко пищен. Но и двете търсят баланс в пропорциите. Дори сега италианският дизайн има същия подход към пропорциите, простотата, баланса", изтъква Рамачоти.